Anbefalte innlegg

har en stor luftlekasje på bilen min nede ved turbon på venstre side et sted.ser ingenting fra oven men skal få den på en bukk en av di nærmeste dagene. er det noen spes steder 2,7tt motorene pleier og lekke luft? har ikke peil om det er før el etter turbone,men hører at det er en stor lekasje nede ved turbon et sted ved trykktesting. noen som har noen bilder av rørføring på en 2,7tt motor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant lekasjen. var ene rustfrie røret som var sprekt så nå er det sveiset på nytt og alt er i kjønneste orden igjen:-)

trykkrør_1.JPG

her var sprekken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et annet sted som er verdt å sjekke for lekkasje er inngangen til y-pipe rett før spjeldet. Der sitter det noen o-ringer med sånn passe dårlig klaring så det skal ingenting til før det lekker. Visstnok et vanlig problem på RS4 motoren. (S4 og A6 har dette y-stykket i gummi, mens RS4 har støpt aluminium.)

Jeg kjøpte nye o-ringer og tettet med høytemp. silikon, bare pass på at du ikke får noe silikon på innsiden av røret så det kan forsvinne inn i motoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer det at det lekker der også så der har jeg kjøpt nye o-ringer nå så da må det vel bli bra:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.