#1 Skrevet Oktober 2, 2010 Bilen skal få seg en runde med NanoLotus, og i denne sammenheng ønsker jeg å få fjernet diverse skitt i lakken først. Trenger forslag til vaskemiddel uten voks og en brukervennlig clay som ikke koster flere tusenlapper. Bilen har aldri vært clayet før såvidt jeg vet, og eier(meg) har forsåvidt aldri brukt clay heller. Så en anbefaling på noe som er brukervennlig og ikke for aggressivt. Trenger også et vaskemiddel som ikke inneholder voks, gjerne noe som kan blandes ut med vann etter behov.. På forhånd takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 2, 2010 Bruker Riccardo clay og må si den var fin og jobbe med.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 2, 2010 Vask før mine jobber så bruker jeg denne kombo: Dynk bilen i Prickbort, la det stå i 5-10 min før du skummer ned med orange prewash eller meguars hyperwash. La det stå til skummet begynner og bli dårlig så spyl av. Så sprayer jeg ned bilen med Surfex hd og går over detaljer og lister med en liten børste. Så skummer jeg en gang til og spyler av før jeg går på med handvask, da bruker jeg chemical guys citrus wash eller meguiars shampo plus og en ullmitt. Da ender jeg i 3/4 av tilfellene opp med ren clay, dvs ikke behov for clay. En ting du må være obs på med clay, er at de LETT etterlater merker i lakken som må fjernest med lakkrens eller mild polering. Ricchardo clay er god greie Megiuars sin clay lager lett merke, så ikke velg den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 2, 2010 Når det gjelder såpe, så synes jeg faktsik CG maxi suds er knall bra. men følger du Espen sin oppskrift her, så trenger du nok ikke caly. Husk, hvis du skal bruke clay. Varm den godt opp først. Da er det enda mindre fare for riper. Jeg bruker å legge den i varmt vann og massere godt i henda før jeg kjører clay. Riccardo er bra, swissvax blå er også fin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 2, 2010 Kjøp det vanlige claykitet fra Megs som du får hos bla Bilxtra, det lager null merker i lakken.. Lønner seg alltid å claye uansett, piggdekkstøv og lignende fragmenter sitter igjen i lakken selvom du følger Espen sin oppskrift.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 2, 2010 Da har jeg laget meg en bestilling på noen av midlene nevnt her.. Takk for gode tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 12, 2010 Oppdatering på gang her.. Fikk hentet pakken med godsakene idag.. Bestilte blant annet Riccardo Mild, altså den som er gul. Men har fått en som er lilla: klø : Det står ikke noe på den annet enn Source Chemical Inc. som produsent.. Kan jeg anta at dette muligens er Riccardo Aggresiv?, den er ifølge bildene lilla: klø : Og er dette brukende for en nybegynner som meg på clay? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 12, 2010 Hvor har du bestilt fra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 12, 2010 Er det grov konsistens på den? Kun en stor klump? I så fall bør du være veeeeldig forsiktig med den, hvis det er samme som jeg har. Den er meget aggressiv, og lager merker av ingenting. Riccardo mild: Den jeg tenker på: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 12, 2010 Regner med at det er CG sin egentlig, og den er aggresiv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 12, 2010 Ser ut som CG sin ja, minus CG merket.. Hvis den er såpass hissig av seg så tror jeg at jeg sender den i retur og ber om den gule som jeg i utgangspunktet bestilte Igjen, takk for hjelpen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 12, 2010 Send de en mail først.. Så ordner nok Ketil opp satser jeg på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 12, 2010 Den er mildt sagt ikke brukbar til noe annet enn før en skikkelig korrigering, så den idèen støtter jeg PS: er ikke CG-merke på min heller, kun plastpose med liten skrift bakpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 12, 2010 Send de en mail først.. Så ordner nok Ketil opp satser jeg på.. Er igang allerede, ordner seg sikkert Noen erfaringer med å bruke rensen fra Nanolotus som en fattig erstatning for lakkrens? Eventuelt Nanosvampen? Har satt av kommende helg til rens og polish nemlig, så litt trangt om tid:o Den er mildt sagt ikke brukbar til noe annet enn før en skikkelig korrigering, så den idèen støtter jeg PS: er ikke CG-merke på min heller, kun plastpose med liten skrift bakpå. Takk for oppklaringen I mine hender vil nok Duxola gjøre mindre skade ved førstegangs bruk hvis den er så aggresiv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 12, 2010 Dropp nanosvamp ihvertfall, den riper på lakk... Har ikke testet NL som bare lakkrens... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 12, 2010 Dropp nanosvamp ihvertfall, den riper på lakk... Har ikke testet NL som bare lakkrens... Ok, har lakkrensen fra Meguiars 3-steg som jeg sikkert kan bruke da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 12, 2010 Den fungerer veldig bra ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 21, 2010 Vil tilføye at jeg også har brukt clay kittet fra Meguiars. Det ble ikke merker av det som det påstås lengre oppe. Min oppskrift på shining er vel rimelig enkel: Kjemisk rens med høytrykk, så vask med Meguiars Nxt shampo der jeg bruker vaskehanske fra samme produsent, tar så en omgang med clay før jeg avslutter med Nxt2 som er et kombinert polerings/voks middel. Bilen blir blank, og jeg får stadige kommentarer på akkurat det, spesielt etter at jeg i år gikk over til Meguiars produkter. Nå er dette riktignok kommentarer fra personer som ikke har samme interesse som oss andre for bil og bilhold, men likevell. Mulig jeg burde avsluttet med en ren voks på toppen, men etter vår og høstshining med dette konseptet er jeg meget fornøyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...