Anbefalte innlegg

Noen av dere dekk/felg guruer her inne som vet om eg får på 9"felg bak på min

Golf V Gti?Vurderer og kjøpe noen som er18x8" et 42 foran og18x9" et 38 bak.Bilen er senket ca 35mm

om det har noe å si.

 

Mvh Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper du vil få subbing bak ved belastning. Og avhenigig av dekk dimensjon foran vil det nok subbe foran i dumper ved sving.

225 subber foran i allefall med en slik innpress/bredde kombo med senk på golf v. Måtte nok blitt 215 dekk foran og 225 bak for å unngå mest mulig subbing, men med et 38 og 9" felg bak, så tipper jeg det vil subbe bak avogtil uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK får vel lete videre etter noe annet da.Takker for hjelpen Stian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen av dere dekk/felg guruer her inne som vet om eg får på 9"felg bak på min

Golf V Gti?Vurderer og kjøpe noen som er18x8" et 42 foran og18x9" et 38 bak.Bilen er senket ca 35mm

om det har noe å si.

 

Mvh Robert

 

8x18 ET42 med 225/40 tror jeg ikke subber foran med slik senk, men 9x18 ET38 bak med samme dekk havner i grenseland. Kan du ikke låne en 8 eller 8,5x18 felg og space den ut og teste? Uansett burde hatt ET over 42 med 9 tom bak, dette gjelder også for å få likere look foran og bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8x18 ET42 med 225/40 tror jeg ikke subber foran med slik senk, men 9x18 ET38 bak med samme dekk havner i grenseland. Kan du ikke låne en 8 eller 8,5x18 felg og space den ut og teste? Uansett burde hatt ET over 42 med 9 tom bak, dette gjelder også for å få likere look foran og bak.

 

hadde ET 42 med 225/45-17 8x17 felg på ene settet hjul på min gamle golf v med org sportline understell, ved krapp sving og brems så subbet det foran eller i dumper i sving, Jeg har nå orginale 7,5x18 ET51 med 225 foran på min golf v, og det subber foran i dump og sving med normal senking (ca 1cm fra dekk opp til skjermkant.)

 

Hadde 8x19 med 225 bak med ET35 på et annet sett på min gamle golf og det subbet bak med orginal høyde også, om jeg hadde folk baki.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde ET 42 med 225/45-17 8x17 felg på ene settet hjul på min gamle golf v med org sportline understell, ved krapp sving og brems så subbet det foran eller i dumper i sving, Jeg har nå orginale 7,5x18 ET51 med 225 foran på min golf v, og det subber foran i dump og sving med normal senking (ca 1cm fra dekk opp til skjermkant.)

 

Hadde 8x19 med 225 bak med ET35 på et annet sett på min gamle golf og det subbet bak med orginal høyde også, om jeg hadde folk baki.

 

Mulig 225 med ET42 subber da, men når plutselig samme med ET51 også subber, så begynner jeg å lure på hvordan dempere/fjærer du har, for det er jo orig.dim... Eller har du verdens bredeste Bridgestone dekk? :)

 

At ET35 subber er derimot ingen overaskelse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 7,5 x 18 et 42 og 225/40 18 rundt om no og føler jeg er langt fra noe subbing både foran og bak med eller uten folk.

De selges også i 8x18 de felgene jeg har sett på, men hadde bare litt lyst på bredere bak mtp. kanten bak siden det er kantfelger.Får se hva jeg gjør,uansett takk for info!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig 225 med ET42 subber da, men når plutselig samme med ET51 også subber, så begynner jeg å lure på hvordan dempere/fjærer du har, for det er jo orig.dim... Eller har du verdens bredeste Bridgestone dekk? :)

 

At ET35 subber er derimot ingen overaskelse.

 

Hehe, bilen er veldig stiv... dempere i sin skjønneste orden;) Så det har ingen ting med det å gjøre, men har federal gate slicks, og de er ganske breie i dekkbanen. Bilen er noe lavere enn org understell da..

Det subber ikke ved vanlig landeveis kjøring, men ved sving i kryss feks 90` sving med litt fart og ujevn asfalt/skjøt i veibanen så subber dekket litt i innerskjermen. Har nå hevet bilen ca 1 cm foran i forhold til slik den er på bildet og da subber det heller sjeldent. Men som sagt, ET51 er det null problem å subbe med om man har nok senk kombinert med 225 dekk, noe som også er grunnen til at folk bruker 215 dekk ved endel senking.

 

På bildet med sorte felger er det 8x18 ET 48 med 225/40-18 dekk og på bildet her så subbet det ikke, så man må ha endel sving på hjulet for at subbing skal skje.. men på ingen måte noe problem å få det til å subbe.. spess i inngang i sving med brems

08082010251.jpg

copyIMG_9723.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant noen felger tilslutt.Endte opp med 18x8 et 35 rundt om med 225/40-18.Kan meddele etter en liten mnd.

at det er ingen problem med subbing verken foran eller bak.Har hatt full bil uten problem og merker ikke noe ved sving heller.

Klarer nok å få det til å subbe hvis jeg vil, men er meget fornøyd sånn som det er no.Disse felgene endte opp som vinterfelger,

så no har jeg et nytt spørsmål.Noen som har kjørt 9.5" et 48 18 eller19 bak på en golf v?Vil det ta i inne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil nok ta i inni ja.

 

Men finnes jo mange 5'r golf med Alphards felger. Har de valsa no voldsomt da?

 

Alphards har 9,5 et40.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruttern har 9,5x19 ET 47 bak på sin med 235/35, subber knapt. Jeg kjørte 9x20 ET 46 og det subbet aldri heller

 

Mattis W hadde jo 9,5x18 ET 38 bak på sin med 215/40

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruttern har 9,5x19 ET 47 bak på sin med 235/35, subber knapt. Jeg kjørte 9x20 ET 46 og det subbet aldri heller

 

Mattis W hadde jo 9,5x18 ET 38 bak på sin med 215/40

 

Men offsetet hjelper jo veldig da, 19 eller 20 tom med ET38 havner farlig nær hjulbuen når felgen er 9 tom eller mer. 18 tom kan ikke helt sammenlignes for da er felgen mye lengre unna skjermen og dekkstrekk redder deg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok takker for svar, får vel bare måle litt og se.Ifølge felgkalkulator vil det stikke ca 6 mm lengre ut enn det jeg har nå og det er ikke

noe problem.Innover derimot vil det komme 32 mm lenger inn, det er der jeg er veldig skeptisk.Samtidig mener jeg å ha sett på rimtuck.com noen som kjører med 9,5 bak og et 52?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde 9,5x19 et 47 bak, ingen problemer med god senk. med nankang ns2 225.35. hadde også 8,5x19 med et45 kledd i 215/35 foran. ingen subbing i det heletatt. kjører nå 9x19 et41, går fint med 215/35. greit senket,,er kw2 uten just. bak, og i bunn foran..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde 9,5x19 et 47 bak, ingen problemer med god senk. med nankang ns2 225.35. hadde også 8,5x19 med et45 kledd i 215/35 foran. ingen subbing i det heletatt. kjører nå 9x19 et41, går fint med 215/35. greit senket,,er kw2 uten just. bak, og i bunn foran..

 

Så med 65 mm senking da....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde 9,5x19 et 47 bak, ingen problemer med god senk. med nankang ns2 225.35. hadde også 8,5x19 med et45 kledd i 215/35 foran. ingen subbing i det heletatt. kjører nå 9x19 et41, går fint med 215/35. greit senket,,er kw2 uten just. bak, og i bunn foran..

 

OK høres lovende ut,og dette var på en golf V ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så med 65 mm senking da....

 

sikkert noe i den duren.. lavt er det iallefall ikke.... Han har jo35mm, så.. ptja..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK høres lovende ut,og dette var på en golf V ?

 

Ja, mkV, ellers hadde jeg ikke giddi skrivi her ;-)

 

Har sikkert et bilde av blekket liggende en plass, dersom intr..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, bilder hadde vært kjekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikkert noe i den duren.. lavt er det iallefall ikke.... Han har jo35mm, så.. ptja..

 

Det er det som er maks på KW til Golf 5 ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er det som er maks på KW til Golf 5 ;)

 

sant det :-) første gang kw har skuffet mtp lavhet, gitt :bs:

 

Ikke verdens beste bilder til å måle korrekt avstand mellom kaross og felg/dekk, men du får en pekepinn. Dette er med denne dimmen som er nevnt ovenfor. Skal se om jeg finner noen mer representative bilder i morgen,.

 

24384_10150168778270650_884980649_123868

 

24384_10150168778315650_884980649_123868

 

65396_10150342699340650_884980649_164467

 

155569_10150342699480650_884980649_16446

 

Det siste der ser du hvor "lav" jeg hadde den,.., Aldri noe subbing, verken foran, eller bak. Dog, skal sies at jeg skrudde kw'en på +20% stivhet. Men tror ikke bilen var ekstremt stiv i forhold til andre sett.,.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde 9,5x19 et 47 bak, ingen problemer med god senk. med nankang ns2 225.35. hadde også 8,5x19 med et45 kledd i 215/35 foran. ingen subbing i det heletatt. kjører nå 9x19 et41, går fint med 215/35. greit senket,,er kw2 uten just. bak, og i bunn foran..

 

Hvilken av dimmene overfor,var jo et par her:)Takk for bilder de var stilige og til god hjelp.

Veldig fin bil og forresten, samme farge og alt.No fikk jeg mest lyst på sølvfelger :)De jeg har

sett på er sorte med polert ytterring, men de fåes også i sølv.Hmmm tenke tenke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du bilder med 9x19 også eller? Likte den bbs looken du hadde der i alle fall!

 

Interresant tråd dette her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde 9,5x19 et 47 bak, ingen problemer med god senk. med nankang ns2 225.35. hadde også 8,5x19 med et45 kledd i 215/35 foran. ingen subbing i det heletatt. kjører nå 9x19 et41, går fint med 215/35. greit senket,,er kw2 uten just. bak, og i bunn foran..

 

Da er felger bestilt så nå håper jeg det passer:)Hvis det ikke går vel vel, er ikke første

og sikkert ikke siste gang jeg bestiller feil.Gleder meg plutselig litt mer til våren no:)

Ang. dekk hvordan var nankang ns 2 og kjøre på?Tenker mest da på støy og grep.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er felger bestilt så nå håper jeg det passer:)Hvis det ikke går vel vel, er ikke første

og sikkert ikke siste gang jeg bestiller feil.Gleder meg plutselig litt mer til våren no:)

Ang. dekk hvordan var nankang ns 2 og kjøre på?Tenker mest da på støy og grep.

 

Knall :-)! De felgene ovenfor her var i den første dimmen jeg nevnte, det vil si 8,5 og 9,5x19. Hva ble det forno du bestilte? Har ikke bilde av 9x19, enda. Men kan ta et bilde uten dekk.

Nankang er ok å kjøre med, men ikke noe av det jeg skal ha igjen. De blir litt for glatte på vått føre etter min smak. Samt så bråker de litt for mye. Har nå, etter tips, bestilt pirelli pzero osv. :-) Ellers hadde jeg også Kuhmo på de som er på bildet, når det ble tatt. De var bedre på vått føre, men bråket enda mer. (min oppfatning iallefall :-)). Nå kjører ikke jeg gris her eller der, så hvordan de funker utenfor kosekjøringstiden, aner jeg ikke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.