#1 Skrevet Oktober 3, 2010 Hei ! Da har tiden endelig kommet til at jeg skal godkjenne det justerbare senkesettet som sitter på min a4 b5 1.8 fwd * Første spørsmål er da om den vil bli godkjent med denne hjulstillingen ? Eller må alle verdiene være grønne ? Link til hjulstillingsdokument : http://viewer.zoho.com/docs/voqddh * Andre spørsmål, hvilken høyde er dette senkesettet godkjent med ? (Ja vet det med 11cm under bil) Link til TÛV på senkesettet : http://viewer.zoho.com/docs/ua5cdb Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 3, 2010 Altså, jeg kan ikke tysk, men hva jeg TROR det senkesettet er TUVgodkjent med er 20mm til 100mm senk. Iallefall slik jeg tolker det... Det krever dog 11cm under bilen så du må finne ut hvor det ikke blir for lavt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 3, 2010 Ja den "fine" 11`cm regelen er jeg klar over... Men skal det ikke være en bestemt høyde mellom hjulbue og senter på felg ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 3, 2010 Det er bare en ting jeg ikke skjønner av dette hjulstillingsdokumentet ditt... Så godt som ALLE de røde tallene er på venstre side? Er bilen din kollisjonsskadet? Hvis ikke tror jeg de som har tatt hjulstillingskontroll enten har driti i å justere rikting, eller har målt feil. (For lite oppveiing, feil oppveiing osv.) Er dette papirer før eller etter justering? Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 3, 2010 Innførende hjulstilling er vel før justering, og sluttmåling er vel etter justering ? Kan hende jeg må stille opp senkesettet litt, for så å ta en ny kontroll da ? Så vidt jeg vet er ikke bilen kollisjonsskadet nei: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 4, 2010 Ingen ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 4, 2010 Ingen ? Jeg synes det er rart at målene faktisk har blitt VERRE på noen ting etter justering. Uansett, det er ALLTID en måte å få målene grønne på. Altså ved justering på bilen. Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 5, 2010 Og de MÅ være grønne for at bilen skal komme gjennom med BT ? Erlend 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 5, 2010 ja må det, må stå innenfor værdiene ... driver med d samme selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 5, 2010 Og de MÅ være grønne for at bilen skal komme gjennom med BT ? Erlend Nei, de MÅ ikke være det, men da må du ha et skriv fra de som har tatt hjulstillingskontrollen om at de går gode for at hjulvinklene på bilen er forsvarlig å kjøre med etc etc. Da er du kanskje heldig på BT, og de godkjenner det. I andre tilfeller MÅ du ha grønne tall. Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 5, 2010 Det er bare å ta turen på biltilsynet,blir den ikke godkjent så betaler du heller ikke noe..Jeg hadde med meg feil TUV papirer og betalte for kontrollen upfront og fikk pengene igjen i skranken,manglel lapp og beskjed om å bestille ny time.. Fikk tak i rett papirer og det ble godkjent,noe som tok 4 mann og 2 timer på biltilsynet..(haugesund) ' Di kosentrerte seg om nr. på fjærene og høyden fra senter felg til skjerm,noe di ikke klarte å få rett engang..Di førte inn 33,5cm bak og fremme men jeg vet at avstannen framme er litt høyere ellers subber dekka ved full sving.. Ikke at det gjør noe da... Di målte ikke under bilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 6, 2010 Var innom med min, han så på 4hjulskontroll papiret som jeg hadde alt grønnt på. Han tok ikke lyskontroll som jeg trur skal gjøres og det eneste han så på var nr på fjærene og målte under bilen, min var faktisk 11 cm akkurat, er ikke direkte lav bilen heller. Testa heller ikke om hjulet tok borti hjulbuen ved sving eller noe. Tok max 15min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 6, 2010 Alt rundt selve godkjenningen tror jeg skal være greit nå Er kun det med hjulstillingen jeg ikke har funnet helt ut av: klø : Må vel justere litt til på senkesettet, for å ta enda en kontroll... Erlend 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...