#1 Skrevet Oktober 3, 2010 Da automatkassa har tatt kvelden i min audi 200 88b mod.(mc 165hk) vurderer jeg å sette inn en manuell kasse. Ser at det ligger en tråd ute for bytte på C4 og spørsmålet er da om det er noenlunde likt oppbyggd slik at jeg kan følge den beskrivelsen. Lurer også på å sette inn quattro drivverk, planen er da å kjøpe komplett bil for så å skru over de delene som trengs. Noen som har erfaring på dette?, er det bare å skru over og er det mange forskjeller på 2wd kontra 4wd karosseriet? Terje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 3, 2010 Å bygge om en typ44 fwd bil til quattro er omtrent umulig. karosseriet er helt annerledes under. Men å bygge om til manuell er en grei sak om du har en "donorbil" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 4, 2010 Da automatkassa har tatt kvelden i min audi 200 88b mod.(mc 165hk) vurderer jeg å sette inn en manuell kasse. Ser at det ligger en tråd ute for bytte på C4 og spørsmålet er da om det er noenlunde likt oppbyggd slik at jeg kan følge den beskrivelsen. Lurer også på å sette inn quattro drivverk, planen er da å kjøpe komplett bil for så å skru over de delene som trengs. Noen som har erfaring på dette?, er det bare å skru over og er det mange forskjeller på 2wd kontra 4wd karosseriet? Terje. Det finnes et godkjenningspapir fra Møller for å bygge om fra 2wd til 4wd, men quattro-bakstillingen involverer å kutte i gulvet... ikke noe man vil gjøre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 5, 2010 Da blir det nok å få tak i en manuell kasse +++ og fortsatt ha 2wd for å kappe i bilen er uaktuellt. Hvilke kasser passer på bilen, er kassene på Audi 100 lik de som er på 200? Regner med at drivaksler må byttes også? "Må" denne type ombygning vises til biltilsyn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 5, 2010 Da blir det nok å få tak i en manuell kasse +++ og fortsatt ha 2wd for å kappe i bilen er uaktuellt. Hvilke kasser passer på bilen, er kassene på Audi 100 lik de som er på 200? Regner med at drivaksler må byttes også? "Må" denne type ombygning vises til biltilsyn? Strengt tatt skal den ombyggingen vises til biltilsynet, men ingen vil jo finne på å reagere i en teknisk kontroll heller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...