Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et lite problem med min Audi Coupe 2.3l 7A maskin.

Den er ENORMT tungstartet når den er kald. Starter fint på sommertid, men nå som høsten er i anmars, så begynner den å tulle igjen. Vet det vil være et sant h***** på vinterstid. Starter helt fint når den er blitt varm igjen.

Ut fra det jeg har lest her inne, og fra det jeg har snakket med folk om, så kan det visst være kaldstarts dysa, men jeg har ikke peiling på hvordan den ser ut eller hvor den sitter : mad : ...

Er det noen her inne som kan hjelpe? Eller har noen tips til noe annet det kan være...?

Takker.

Hilsen

Jon Anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. 7A motoren har ikke kaldstartdyse, er kun 10V motorene som har det. 7A jobber med Motronic og pøser på mer bensin ved kaldstart ved hjelp av kjølevannstemp. føleren. Kan jo være denne er død, er et vanlig problem på 7A.

Står montert i bakkant av motoren i toppen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

i bakkant av toppen,skal det sitte en tempføler...en hvit kontakt...prøv å bytte den...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpen... Skal prøve dette :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.