#26 Skrevet Oktober 5, 2010 jeg har 2,5tdi 6 trinnskasse i v8`n min! å den er rimelig langbent ja! i 100kmt så har jeg rundt 18-1900 omdr. Fint med tanke på bensinforbruk! Men det fungerer nok noe bedre hos meg med en 4,2 twinturbo og momentkurven det medfører en hva det vil på en 1,8 turbo. der tror jeg kassa blir litt for langbent.. Toppfart på ca 340kmt er litt i overkant på en 1,8t! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Oktober 5, 2010 Å fyy, det er litt høy dreving i forhold til motoren min. Men sikkert spennende topphastighet da. Men ganske ubrukelig i norge for meg da. Vet ikke hvordan kassa fra en 1.9TDi motor hadde vært jeg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Oktober 5, 2010 Hva med en vanlig bensin 6 trinns 01E? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Oktober 5, 2010 Hva med en vanlig bensin 6 trinns 01E? Støttes. En 6. trins fra V8 evt 2,2 20VT er nok greiere i bruk enn tdikasse. Kasse fra 2,5tdi har for høy utveksling på de høye girene. I såfall kan du like gjerne kjøpe deg en med defekt 6. gir for motoren din blir alt for lat til å bruke dette giret. Sammenligner man kasse fra 2,2 20VT og 2,5tdi så ligger 6. giret på bensinkassa mellom 4. og 5. på dieselkassa. Kasse fra 1,9 vil ha noe bedre utveksling men neppe brukbar for slik motor den heller. Det går greit med tdi kasse i en 280hk 2,2 20VT men den har en del mer moment enn en 1,8. Til 2,2 trenger egentlig ikke 6. gir, og utvekslingen blir såpass høy at man sparer ikke noe drivstoff i Norge. Utveksling i praksis og kalkulator for teoretisk beregning finner du her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=176933&highlight=utveksling 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Oktober 6, 2010 Vet 01E kasse fra bensin går kjempe fint å bruke å er bedre egnet. Ville bare høre litt ang tdi kasser da de ofte er litt billigere. Man skal jeg gå over til 01E blir det nok å ta hele drivlinja fra en 80 B4 så jeg får sperre også. Har ikke noe problem å bruke den orginale 01A kassa som er 5 trins foreløpig, men når jeg muligens oppgraderer turbo så kan det henne den ikke helt henger med lengre. Men får bruke det jeg har foreløpig, skal modefisere torsen til 4:1 ratio så får det nok gøy med den kassa også Takk for svar folkens! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...