#1 Skrevet Oktober 4, 2010 Hei! bilen min en Audi a4 00mod 1.9tdi har begynt å lekke servoolje. Har alltid sett endel svetting der oljen kommer inn i pumpen men har aldri lagt merke til noe på forbruket. Helt til nå for nå må jeg fylle 2-3ganger i veka men virker som om lekasjen kommer fra tannstangen og bare renner ner røret ned til pumpa. Finnes det en kvikk fiks for dette eller må jeg bytte tannstangen? Såg den kostet 6k på nbs så vill helst ikke det me lærlinglønna mi Takker for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 4, 2010 Er det tannstaget så må du nåkk bytte det.. =/ NBS er kansje ikke den billigste plassen å få kjøpt dette fra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 4, 2010 hadde håpt det var en kobling inn på tannstage eller noe lignende som lekker, men klarte ikke å se dette uten å jekke opp bilen å fjerne platen under bilen E jo låv å håpe det ikke er tannstangen Er sikker på at nbs ikke er billigest men jeg bare sjekket der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 4, 2010 Jekk opp bilen slik at begge fremhjulene er fri. Sett i nøkkelen for å unngå rattlås, så svinger du ved å vri på hjulet på ene siden. Hører du en surklelyd ifra mansjettene så er det tannstangen. Da må den byttes. Og det er en grusom jobb, ihvertfall på V6 diesel. Nå er det bedre plass med deg, så mulig det går raskere. NBS var det billigste alternativet da jeg bestilte tannstangen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 4, 2010 takk for tips Espen! ska prøve dette! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 9, 2010 jekket opp bilen idag å prøvde å høre etter lyder fra tannstangen men det var ikke noe lyd, men var dog olje i mansjettene til tannstangen på begge sider må vett bytte tannstangen da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 9, 2010 Bytta også denne tannstanga på min "rockebil" for ei stund tilbake. Det er jo litt jobb, men du klarer det på en ettermiddag... Det var et helsike å få på banjo-koblingene (hydraulikk-tilkoblingen) etter at den var montert, så prøv å få på dem FØR du skrur den helt fast! :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 9, 2010 Ei til salgs på Finn nå! :-) http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=24788672 Du må sjekke at det er lik type selvfølgelig (det er visst to forskjellige typer av disse mener jeg å huske). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 9, 2010 Takk for info Espen! må hentest står de på den men skal alltid klare å få fatt i en brukt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 10, 2010 du kan fylle omega 918 eller 907, husker ikke helt i farta. Det blir faktisk ofte tett, men jeg vil vel mene det er en nødløsning 917 var det visst http://www.relektagruppen.no/Files/Filer/TekniskNiO/Omega/917brosj.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 10, 2010 må prøvest! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...