Anbefalte innlegg

Har jeg lov til å ha både ekstrafjernlys, monteretåkelys og ha mk2 grill med doble lykter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du ikke overskrider 100%lux så.. Tåkelysa er lov uansett, de er ikke med i beregningen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du ikke overskrider 100%lux så.. Tåkelysa er lov uansett, de er ikke med i beregningen..

480 lux = 100% (står merket inn på lampene hvor mye de har i %)

Montering og bruk av fjernlyskastere på kjøretøy under 12000 kg. (Oppdatert 7. februar 2003).

Du kan montere to ekstra fjernlyskastere. Det er ikke tillatt med f.eks. en eller tre.

Det er ingen spesielle krav til montering (høyde/bredde).

Lyktene skal ikke vibrere under kjøring.

Lyktene skal kun lyse sammen med bilens originale fjernlyskastere.

Lyktene kan ha separat bryter.

Maks. luxverdi 480 (100 %).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan montere to ekstra fjernlyskastere. Det er ikke tillatt med f.eks. en eller tre.

Du glemte en ting. Man kan ha maksimalt 4 fjernlyskastere på bilen, både originale og ettermonterte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem er det som tar folk på dette? Biltilsynet OG politiet, eller bare biltilsynet?

Blei stoppet her for litt siden av politiet (grunnet dårlig beltebruk) og ene politikaren sa at biltilsynet kom nok ikke til å like mine tre tusenmetringer med xenon i, men han mente også at det må være sabla behagelig med slike lys på kveldstid.. hehehehe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både politiet og vegvesenet kan ta deg for dette, det går på samme linje som 22" felger, ikke godkjent senk, og monster-turbo under panseret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at onkelen min ble stoppa av politiet med 3stk hella bøttelykter med xenon.. Fikk ordre om å kjøre på BT og vise med 2 stk..

(rett hjem å montere den tredje etterpå såklart..)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ergo.. karen som stoppa meg var utrolig okay.. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samboeren min ble stoppet av BT, de likte ikke 2 stk Hella Rally 3000 på hennes bil, da hovedlysa var 25% på hver. Hellaene er 37,5%, det blir totalt 125%. Hun fikk ikke mangellapp eller visningspålegg. At bilen rullet på 31" terrengdekk uten godkjenning, reagerte inspektøren ikke på :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ekstra lys skal heller ikke bak fremste aksel:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.