#1 Skrevet Oktober 5, 2010 (endret) Bil: Audi s4 c4 1992mod Har en tikke/klikke lyd ved rattutslag, ikke noe spesiellt sted er der hele tiden så lenge man svinger. Dette gjelder begge veier og kan høres best når man står i ro. (ganske naturlig siden det er da du har mest rattutslag) Dette kom etter skifte av fjærbeinslager (På NBS er det to deler som blir kalt fjærbeinslager, begge er skiftet), demper og bærebro på venstre side. Lyden er jeg ganske sikker kommer ifra venstre side ifra "tårnet", så det virker som det er noe der som ikke er helt riktig.(høres ut som den knepper over et hakk, eller noe sånt) Mekanikeren "min" er sikker på at han har montert det riktig, slik det var, og han har byttet dette på flere biler. Kommer ikke gjennom kontroll p.g.a dette. Noen kloke audi hoder der ute...?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 5, 2010 Demperen kan flytte på seg inni fjærbeinet, prøv å stramme koppen på toppen hvis mulig. (siden du har byttet, er den sikkert dratt bra til..) Jeg hadde ulyd i selve tannstanga, uten at det ga noen 'feil' på EUkontroll.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 5, 2010 Demperen kan flytte på seg inni fjærbeinet, prøv å stramme koppen på toppen hvis mulig. (siden du har byttet, er den sikkert dratt bra til..)Jeg hadde ulyd i selve tannstanga, uten at det ga noen 'feil' på EUkontroll.. Mulig fordi jeg tok kontrollen på et ganske strengt sted, bytta alt jeg fikk feil på. Var på etterkontroll hos NAF, tror ikke de hadde påpekt det visst det ikke var i kontrollen ifra før. Det høres ut som om det knepper (kan også kjenne det, når jeg ratter mens jeg holder på toppen av tårnet) over noe, kan den nederste delen (se bildet) monteres feil?? Siden den er den eneste delen jeg kommer på som er bevegelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 5, 2010 Hmm. Ikke mye annet enn det du har byttet som kan gi slike lyder.. Kanskje få en til å ratte mens du henger under/rundt til du finner det? Vanskelig å finne slike lyder siden alt forplanter seg! Og kan de ikke si hva som er feil med bilen, kan de vel heller ikke klage? Høres unødvendig dustete ut.. Reglene må vel være at dersom de ikke finner feil noe sted, er det vel i orden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...