Audi 100 typ44 (drittbil/litt go'bil): Hard bremsepedal - kjapt spørsmål

Anbefalte innlegg

Har hard pedal etter at jeg har fått blenda nivåreguleringa, og lurer da på om det kan ha noe sammenheng med lite servo-olje etter at mye har rent ut når jeg har blendet nivåreguleringa - er det det?

Mads Kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om den pumpa til den hydrauliske bremsekraftsforsterkeren suger luft så kan det nok hende det ja. Som du sikkert vet så er veske ikke komprimerbart, noe luft er :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremsene fungerer noen ganger som vanlig, men så kan de være harde som stein igjen. Får stikke på Møller og kjøpe servo-olje i morgen og fylle på. Er etter at jeg blendet, som sagt, at bremsepedalen ble hard, så vil tro det er noe der. Fungerte fint når jeg satte fra meg bilen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en grøvre lekkasje på min etter at vi først blendet ved bombene, lite væske er lik hard bremsepedal og tung på styringa. Etter at vi fikk laget bypass slik jeg viste deg, og etter å ha fyllt på nok servoolje, ble alt bra igjen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om den pumpa til den hydrauliske bremsekraftsforsterkeren suger luft så kan det nok hende det ja. Som du sikkert vet så er veske ikke komprimerbart, noe luft er :)

Må nok arrestere deg litt tror jeg. Væske komprimeres det ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en grøvre lekkasje på min etter at vi først blendet ved bombene, lite væske er lik hard bremsepedal og tung på styringa. Etter at vi fikk laget bypass slik jeg viste deg, og etter å ha fyllt på nok servoolje, ble alt bra igjen!

Flotters, Pål! Da stikker jeg på Møller i morgen og får kjøpt riktig servo-olje (visstnok kresne på olja disse her, etter hva jeg mener jeg har lest (?)).

Litt luft ble det jo selvfølgelig med inn når jeg blendet/lagde bypass, så noen måte å lufte dette på? Eller holder det bare med å fylle olje, starte bilen og ha lokket på ekspansjonstanken av ei stund - gjerne mens man står på hengerfestet og gynger for å få i gang nivåreguleringa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan nok være lurt å parkere med snuta opp i været og la den gå en stund og etterfylle etterhvert, ja!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hydraulikk-system lufter seg selv det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nok arrestere deg litt tror jeg. Væske komprimeres det ja.

Det gjør vel en stein også, men relativt til luft og i sakens sammenheng så komprimeres ikke væske nevneverdig. Dette skjønte du også :)

Servodelen kan du lufte ved å styre frem og tilbake mellom maks rattutslag hver vei. Om den er veldig tom for olje så gjøre dette gjerne med å jekke opp fronten slik at forhjula kommer av bakken og uten motor igang :)

Bremsekraftforsterkeren er jeg litt usikker på, men lurer på om det ikke bare er å trykke ned pedalen endel ganger uten å gjøre noe som helst annet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fylte på olje igjen og svingte noen ganger helt over til høyre og venstre, samt pumpet pedalen noen ganger, og nå er problemet over;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis!

En ide, merke tråden som løst om det er mulig uten å ha valgt "hjelp" først? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis!

ja det er mulig :)

Endre innlegg --> avansert modus --> vòila! --selv om man ikke har prefiksa "hjelp" først :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, Mads! Er det fremdeles en "drittbil"?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, nå er den litt god igjen: smil :

Grattis!

Pleier å være flink med å gjøre dette, men rett og slett glemt av det på denne tråden her:o Skal gjøre det nuh.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.