Olje og filter til 2002 Golf 4 ved 46.000km?

Anbefalte innlegg

Er tid for oljeskiftservice på Golfen, og den har LongLife service.

Ser av instruksboka at oljen skal ha VW 503 00-godkjenning. Hvor viktig er akkurat dette? Kan jeg kjøpe luksus-olja fra Biltema og fylle på (altså den helsyntetiske)? Hvem har ellers en godkjent olje som er billigst mulig?

Kan jeg kjøpe oljefilter hvor som helst, eller er det enkelte jeg bør holde meg unna? Hvordan er feks Biltema på dette området?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljefilter pleier å være hipp som happ. Selv bruker jeg FRAM fra Sørensen og Balchen som er leverandør til de fleste rekvisitabutikker.

Biltema har olje med 503-00-godkjenning mener jeg å huske. Rød kanner.

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipsene Fabian :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hold deg unna Biltema sitt oljefilter i allefall. Har sett flere som mente dette var gode greier og 2 av de fikk i allefall et filter som lakk som en sil pga feilproduksjon i sporet for o-ringen... et OEM filter koster under 100,- på møller.

Samtidig ville jeg gått vekk fra Long-Life intervall og byttet ved hver 15000 km (kanskje noe du allerede gjør siden du bytter nå på 46000km?)

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner rett og slett ikke dem med litt over gjennomsnittet bilinteresse kjøper oljefilter på biltema på en bil som koster langt over gjennomsnittet av norges bilpark, et orginal filter/bosch filter koster snaut max 100 kroner, og spare tja skal vi si max 40-50 kroner på og kjøpe et biltema filter skjønner jeg meg ikke på.....

Har også hørt slike historier som Jan her skriver, også med fram oljefilter.

En kompis med en 2.6 V6 handla fram filter, bytta olje og filter, og resulterte 0 bars oljetrykk (så heldigvis dette på måleren i bilen) stoppa bilen med en gang, monterte det gamle filteret og trykk som normalt igjen.

Viste seg at ventilen i filteret ikke var i orden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samtidig ville jeg gått vekk fra Long-Life intervall og byttet ved hver 15000 km (kanskje noe du allerede gjør siden du bytter nå på 46000km?)

Stemmer at jeg denne gang bytter ved 15.000/12.mnd. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner rett og slett ikke dem med litt over gjennomsnittet bilinteresse kjøper oljefilter på biltema på en bil som koster langt over gjennomsnittet av norges bilpark, et orginal filter/bosch filter koster snaut max 100 kroner, og spare tja skal vi si max 40-50 kroner på og kjøpe et biltema filter skjønner jeg meg ikke på.....

Jeg er forsåvidt enig med deg her, et filter på Biltema kontra annet sted skiller ikke så mange kroner. Grunnen til at jeg spurte var helst for å kunne kjøpe både olje og filter på ett sted, siden oljen jo er ganske mye billigere på Biltema. Men om filterne er dårligere enn andre, så for all del, da går jeg heller to steder for å gjøre handelen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor du går og handler må du nesten avgjøre selv, var bare ment som et råd det jeg ga over her.

Men hvis du f.eks går på MECA, så får du VW Audi Club Norwegen rabatt der, og får ordentlig vare av begge slag...44% på olje og 23% på filter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.