Anbefalte innlegg

Hei, broder'n bor i Sverige og har nettopp kjøpt en 1998 Audi A4 TQ (Avant). Det har imidlertid dukket opp en rar "klirrelyd" fra eksosanlegget, virker som det kommer fra katalysatoren. Høres mest ut som når noen skrangler med et nøkkelknippe. Noen som har idé om hva det kan være?

 

(Nå skal det nevnes at katalysatoren er ny, den ble nettopp skiftet på et verksted).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det varmeskjold på katalysatoren? Hvis det er, så kan dette være løst!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde et lignende tilfelle på min gammle A4 og det var innmaten i katalysatoren som var løs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, broder'n bor i Sverige og har nettopp kjøpt en 1998 Audi A4 TQ (Avant). Det har imidlertid dukket opp en rar "klirrelyd" fra eksosanlegget, virker som det kommer fra katalysatoren. Høres mest ut som når noen skrangler med et nøkkelknippe. Noen som har idé om hva det kan være?

 

(Nå skal det nevnes at katalysatoren er ny, den ble nettopp skiftet på et verksted).

 

Skjedde til meg å, men det var ikke værre enn å "tigthe" alle klemmene bakover.... Lager no jævlig med lyd =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde et lignende tilfelle på min gammle A4 og det var innmaten i katalysatoren som var løs.

 

Hadde også løs innmat i katten på min gamle A80.

Fikk byttet den på reservedelsgaranti.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme lyden på min gamle A4, da trodde de det var "katta" på verkstedet, men de viste seg å være wastegate'n som var "slarken"... : nei :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde same lyden på min også men det viste seg at det var wastegate ventilen som lågg der så det vart no ny turbo på meg ja : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme med min bil klirre noe jævlig fra turbo (wastgate ventil defekt) kommer ny turbo snart håper jeg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vel si at jeg og har hatt den lyden.....def wastegate som resten av gjengen her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe... dårlig kvalitet=)

På min bil mistet jeg ladde trykket heilt, da fan jeg ut at det var staget til wastgateklokka som var knekkt.jeg monterte ut turboen for å sveise staget,tok ut turboen hmmm.... ingen wastgateventil faen! tenkte jeg jaja da var den turboen død! men så kikket jeg ned i katalysatoren og der lå ventilen og skiva som skal holde den på plass.

da var de bare å rive tak i sveise apperatet og sveise driten fast.hehe sikkert ikke heilt bra! men bilen ladder vertfall litt no da,men klirre forsatt og går dritt dårlig for å ver chippet,så skal skifte turbo snart

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe... dårlig kvalitet=)

På min bil mistet jeg ladde trykket heilt, da fan jeg ut at det var staget til wastgateklokka som var knekkt.jeg monterte ut turboen for å sveise staget,tok ut turboen hmmm.... ingen wastgateventil faen! tenkte jeg jaja da var den turboen død! men så kikket jeg ned i katalysatoren og der lå ventilen og skiva som skal holde den på plass.

da var de bare å rive tak i sveise apperatet og sveise driten fast.hehe sikkert ikke heilt bra! men bilen ladder vertfall litt no da,men klirre forsatt og går dritt dårlig for å ver chippet,så skal skifte turbo snart

 

 

var akkurat det samme som skjedde med meg.... : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.