Skru ut girkassa på en Audi A4 Sedan 1996, raskest og enklest..

Anbefalte innlegg

Som topic sier, noen som har noen tips til meg? Skal helst ha den ut uskadd. Aldri gjort det på denne typen bil før. Så noen ting jeg bør vær oppmerksom på? Bør jeg ta ut hele motoren? Vil helst klare det uten og ta ut motoren, da jeg ikke har noe til og løfte ut / fjerne motoren med.

Noen jeg må være ekstra forsiktig med?

Takker for svar. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sry for et raskt bump, men trenger virkelig noen tips her.. om det er noe og passe på da, noe jeg regner med. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

få bilen opp ifra bakken. Veldi greit med løftebukk her.

av med eksos, diverse deksler, sensorer på girkasse, "bremserør" til clutch, drivaksler,

Så er det bolter rundt girkassen. husk hvor disse skal være pga ulik lengde på de.

Før alle bolter er vekke er det greit å støtte under girkassen.

Sikkert glømt noe så andre må bare komme med sine tips.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vanskelig å forklare alt i detalj, men blir noe sånnt som står over her i bunn og grunn.

I tillegg bør du løsne det framre motorfestet og jekke opp motoren i framkant, da vipper du hele motor/gir pakken nedover i bakkant og det blir letter å komme til på toppen av kassa, samt letter å ta den inn/ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.