Er det plass til felg/dekk på Passat

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har ett sett med 8x17 ET48 felger liggende som jeg tenkte jeg skulle ha som vinterfelger på Passaten...

 

Jeg prøvde dem på bilen med 10mm spacere, men siden det er 225/55 dekk på så tok dekket borti innvendig.

 

Kommer jeg til å få plass til felgen med 12mm spacere og 205/50 dekk? (eller burde jeg bruke 225/45?)

 

Bilen har foresten org. høyde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har ett sett med 8x17 ET48 felger liggende som jeg tenkte jeg skulle ha som vinterfelger på Passaten...

 

Jeg prøvde dem på bilen med 10mm spacere, men siden det er 225/55 dekk på så tok dekket borti innvendig.

 

Kommer jeg til å få plass til felgen med 12mm spacere og 205/50 dekk? (eller burde jeg bruke 225/45?)

 

Bilen har foresten org. høyde.

 

Bilen blir vel halvkul om vinteren med 17 tom og orig.høyde uansett, så dropp spacerne og godta at hjulene ligger litt under bilen, orig.offset er 45 så 48 er ikke altfor høyt. 205/50 eller 225/45 passer, jeg ville brukt 225 på 8 toms felg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det hjulene fra en A6 Allroad du bruker eller?

Disse dekkene er veldig store i forhold til det du skal ha på bilen din...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen blir vel halvkul om vinteren med 17 tom og orig.høyde uansett, så dropp spacerne og godta at hjulene ligger litt under bilen, orig.offset er 45 så 48 er ikke altfor høyt. 205/50 eller 225/45 passer, jeg ville brukt 225 på 8 toms felg.

 

Grunnen til at jeg skall ha på spacere er pga. at jeg ikke tror det er plass til felgen uten... det virker ivertfall slik...

 

Innpresset i vognkortet sier ET35.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det hjulene fra en A6 Allroad du bruker eller?

Disse dekkene er veldig store i forhold til det du skal ha på bilen din...

 

Det e sommerfelgene til en A8 jeg hadde jeg skal bruke, dekkene er alt for store ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at jeg skall ha på spacere er pga. at jeg ikke tror det er plass til felgen uten... det virker ivertfall slik...

 

Innpresset i vognkortet sier ET35.

 

Jeg tror ikke hjulet butter innover med riktige dekk. Det er vel ulike ET for de ulike hjuldimensjoner, men mener bestemt å huske at det var ET45 på 6x15 med 195/65 som stod i vognkortet på min gamle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikke hjulet butter innover med riktige dekk. Det er vel ulike ET for de ulike hjuldimensjoner, men mener bestemt å huske at det var ET45 på 6x15 med 195/65 som stod i vognkortet på min gamle.

 

Da får jeg skaffe meg dekk først, så får jeg skaffe meg spacere etter behov.

 

Jeg er 99% sikker på at det ikke går uten, men vi får se :)

 

Takk for rådene ivertfall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg skaffe meg dekk først, så får jeg skaffe meg spacere etter behov.

 

Jeg er 99% sikker på at det ikke går uten, men vi får se :)

 

Takk for rådene ivertfall :)

 

Når jeg tenker meg om, så hadde jeg 8,5x19 ET45 med 235/35 19 foran og bak på Passat 3BG, en 2005 modell 1,9 tdi med forhjulstrekk. Det butta ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om, så hadde jeg 8,5x19 ET45 med 235/35 19 foran og bak på Passat 3BG, en 2005 modell 1,9 tdi med forhjulstrekk. Det butta ikke.

 

Ok, Da satser jeg på at det går :)

 

Skal prøve å få kjøpt dekk denne uken :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.