Null reaksjon ved forsøk på oppstart S4C4

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med prosjektet mitt...

Har bygd opp igjen en skadet S4, byttet motor, gir, ecu, ledningsnett og det som er egentlig. Opprinnelig satt det automat kasse i denne, men er nå satt inn manuell kasse. Problemet er at når jeg nå prøver å starte den så skjer det ingenting. Skrur på tenninga så fungerer det elektriske som det skal med lys, vinduer, varmeapperat osv. Men når jeg vrir nøkkelen videre for å starte så skjer det ingenting, ikke engang starteren slår inn. Har sjekket jording, kobling inn på starteren og sånne åpenbare saker, men finner ingenting som tyder på at det er no feil der.

Noen forslag til hva som kan være galt? Har tenkt at det kanskje kan være startsperre, evt at det er koblet noe feil i forbindelse med at det er byttet girkasse, men tror det egentlig skal være riktig gjort.

Har søkt litt rundt på forumet, men finner ikkeno spesifikt rundt akkurat dette. (prosjekttråden står forresten i signaturen, står kanskje noe mer utfyllende der)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første tanken min er bryteren på girvelgeren i automaten, som gjør at du bare kan starte bilen i P eller N. Er denne forbikoblet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt mye og hatt mareritt om denne ja, for det er godt mulig jeg har gjort det feil:o Men det er to kontakter som gikk inn på automat kassa, den ene veit jeg er gjort riktig, den jeg tror er til girvelger, men mulig det er den andre da. Har sett på tråden som omhandler girkassebytte på disse bilene, men skjønte ikke helt hva man skal gjøre med den ledning nr to, så kan godt være at det er noe feil der ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt mye og hatt mareritt om denne ja, for det er godt mulig jeg har gjort det feil:o Men det er to kontakter som gikk inn på automat kassa, den ene veit jeg er gjort riktig, den jeg tror er til girvelger, men mulig det er den andre da. Har sett på tråden som omhandler girkassebytte på disse bilene, men skjønte ikke helt hva man skal gjøre med den ledning nr to, så kan godt være at det er noe feil der ja.

 

 

Dette leser du deg lett fram til i DIY guiden om å bygge om fra automat til manuell

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette leser du deg lett fram til i DIY guiden om å bygge om fra automat til manuell

 

Har brukt den ja, så det jeg ikke har koblet der er den til revers, men det er vel ikke avgjørende for om den starter eller ikke? Det viktige er vel den som sier at den står i P/N? Men får sjekke de koblingene mine der, mulig jeg har hatt litt hastverk, selv om jeg stort sett synes selv at jeg har vært veldig grundig.. Takk for hjelp og svar sålangt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder med å kortslutte de 4 ledningene til girvelgeren i DIY tråden min for å få start

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder med å kortslutte de 4 ledningene til girvelgeren i DIY tråden min for å få start

 

Var det jeg trodde, takk for svar:) Da er jeg rimelig sikker på at problemet ligger et annet sted, for det er de fire jeg har tatt, men skal dobbeltsjekke likevel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kortslutta fem ledninger, var to like husker ikke hvilken farge. Det var samme fargekoden som i guiden, bare en til av en.

 

Du har ikke s6 hjerne\kasse "et eller anna" Det er jo noe annet som må gjøres på de i tillegg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal få sett på det i morgen, så skal prøve meg litt fram på disse koblingene da. Forhåpentligvis går det i orden.. Ikke s6 verken hjerne, kasse eller noe annet, alt er plukket fra en s4 donor:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har sjekket tenningslåsen? de er jo kjent for å tulle litt. er ikke mange kronene for det kontaktstykket bak på låset.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har sjekket tenningslåsen? de er jo kjent for å tulle litt. er ikke mange kronene for det kontaktstykket bak på låset.

 

Det har jeg ikke sjekket, takk for tips:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom til å tenke på en ting

Har du flyttet over abs og automathjernen også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom til å tenke på en ting

Har du flyttet over abs og automathjernen også?

 

Den satt der fra før, så den originale hjernen til automatkassa samt abs med tilhørende ledningsnett sitter der. Men kom på nå at je mangler en kontakt med sikring på en av ledningene som sitter ved "brønnen" der ecu ligger. Ei rekke med 3-4 kontakter med forskjellige farger (er vel rød, brun og svart hvertfall) Mener jeg mangler enten gul eller rød der. Det kan jo kanskje også være litt dumt...:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mangler "motparten" til disse to gule kontakene. Dem satt ikke i donorbilen, så regner med dem har noe med automatkassa å gjøre? Disse befinner seg da i fotbrønn høyre side sammen med ecu osv..

DSC00476 (600 x 450).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde samme problem da jeg fjernet en gammal alarm fra bilen, da holdt det med en lask over der "startsperre" relee skal stå under rattet.. veit ikke om det er tilfelle hos deg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, det kan det jo også være. Det vil bli sjekket, takk for tips:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet om de to tynne ledningene inn på starteren, kanskje? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet om de to tynne ledningene inn på starteren, kanskje? :)

 

Hehe, dersom det er mulig, så skal man vel ikke se bort i fra det heller.. Begynner å bli noen mulige feilkilder nå, så får prøve meg på utbedring til helgen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sitter et rele under daschbordet sammen med de andre som går på automatkassa,det må du ta ut og koble ledning (lag en liten ledning med 2 hann stikkere)i mellom inngang og utgang bak rele(husker ikke hvilke nummer).Har hatt samme problem selv!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sitter et rele under daschbordet sammen med de andre som går på automatkassa,det må du ta ut og koble ledning (lag en liten ledning med 2 hann stikkere)i mellom inngang og utgang bak rele(husker ikke hvilke nummer).Har hatt samme problem selv!

 

Takk for enda et godt tips:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.