#1 Skrevet Oktober 6, 2010 har startproblemer på audi 100 typ44. det er strøm fram til coil, der stanser det. ble bytta motor, og den som nå står i startet før den bla satt inn, og den gamle startet uten problem. det er en 2.2 turbomotor 10vt. da vi prøvde å starte motoren etter at den ble satt inn, ble det delvis gnist, så ble fordeler og fordelerlokk lånt bort, å da jeg satte den inn igjen etter en stund, ble det ikke gnist. har hatt en bilmekaniker til å sett lokket riktig, fordeler riktig, rotor riktig og pluggledninger riktig. noen som har noen tips om hva det kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 6, 2010 Har du kun strøm til coil eller er det signal også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 7, 2010 Det er kritisk at fordeler står 100% korrekt på disse har jeg hørt, signalet fra fordeler må samsvare med signalet fra veiva for at ecu skal gi signal ut til tenningsmodulen/coilen. Satt vel orginalt en plombering over 13mm mutteren du må løsne for å få ut fordelern? Siden det eneste du har gjort er å bytte fordeler ville jeg prøvd meg litt frem ved å rotere fordeler bittelitt frem og tilbake, så kanskje du treffer rett innstilling. Gå over kontakta på hallgiveren kan og være lurt, med tenning på skal du ha 12v mellom de 2 ytterste kontaktene (rød og brun, grønn er i midten). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 7, 2010 det er ikke signal. fordeler, lokk og pluggledninger står korrekt innstilt, har ikke målt strøm på ledningene til fordelerlokket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 7, 2010 det er ikke signal. fordeler, lokk og pluggledninger står korrekt innstilt, har ikke målt strøm på ledningene til fordelerlokket. Om det er slik jeg har hørt, så finnes det ingen korrekt innstilling av fordeler man kan gjøre uten å ha fått start. Om rotor står og peker direkte på hakket i fordeler med motor i tdc så er nødvendigvis ikke det korrekt, den burde kanskje stå rett på når motor er f.eks 22,5grader før tdc på syl 1? Det er i alle fall der den burde stå. Jeg ville i alle fall prøvd å vri bittelitt på fordeler begge veier mens man kjører på startern, pluggene ute, så ser man når det kommer gnist. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 8, 2010 regner med den er korrekt innstilt siden det var en bilmekkaniker som stilte det inn, men man kan altids prøve. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 8, 2010 regner med den er korrekt innstilt siden det var en bilmekkaniker som stilte det inn, men man kan altids prøve. siden fordeleren har vært inn og ut så kan du vel også sjekke om hal-giveren din i fordeleren funker som den skal også. At den gir signal med riktig spenning mao. Jeg regner med at det er hal-giver på denne bilen i fordeleren... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 8, 2010 er hallgiver ja, men tror ikke det er den, har prøvd en jeg vet funker, og det ble ikke noen forskjell skal prøve å måle litt imorgen for å se om det er strømm fram til fordeleren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...