#1 Skrevet Februar 22, 2005 Okey... Bilen er en S2 med ABY motor.Når bilen er kald og lunken har den en tendens til å stoppe eller nesten kveles når jeg går av gassen og trykker clutchen inn. Noen som har opplevd noe lignende eller har noe peil på ka det kan være? Når bilen er varm og god så er den helt feilfri... Tips mottas med takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 22, 2005 har en kompis som hadde samme problemet der var problemet at det var luft lekaskje. har også vært borti at fol som har montert dump ventil får dette problemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 22, 2005 Okey det har jeg ikke fått sjekka enda,men det må vel gå.Har kjørt diagnose test og ingenting ble funnet der. Falsk luft er jo ikke noe bombe på disse motorene .... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 22, 2005 Typisk problem når resirkuleringsventilen (den som slipper turbotrykk tilbake før turboen) er gåen. Har man åpen dumpventil skjer også dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 22, 2005 Mulig jeg spør dumt nå men,hvorfor innvirker falskluft kun på bilen når den er kald? Og finns det noen måte å teste denne resirk ventilen på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 22, 2005 Kan kanskje være tomgangsregulatoren som er skitten og dermed treg når det blir kaldt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 23, 2005 Javel ...er det mulig å åpne og rense/smøre opp denne tomgangsregulatoren?Har tenkt at det kanskje kunne være den... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 23, 2005 Javel ...er det mulig å åpne og rense/smøre opp denne tomgangsregulatoren?Har tenkt at det kanskje kunne være den... Vask tomgangsregulatoren med 5-56/CRC 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 23, 2005 Thanks Eirik!!! Da må vi prøve det ikveld.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 23, 2005 Okei gutter ...ser ut til at problemet ble løst med litt smøring av tomgangsventilen. MEN vi får se imorra tidlig hvordan det går med 10 speik.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 24, 2005 Bilen var klart merkbart bedre idag ,men ikke helt 100.Nå var vel problemet helst når temp på bilen kommer rundt 60 grader. Når bilen nå er varm er den bedre enn før og tomgangen ble også litt lavere. Er det denne ventilen som er gåen eller kan det være noe annet?Prøvde å sjekke falskluft i går men ingenting ble funnet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 24, 2005 Tror jeg har en ekstra ventil hjemme som du kan få prøve hvis du vil Bilen var klart merkbart bedre idag ,men ikke helt 100.Nå var vel problemet helst når temp på bilen kommer rundt 60 grader.Når bilen nå er varm er den bedre enn før og tomgangen ble også litt lavere. Er det denne ventilen som er gåen eller kan det være noe annet?Prøvde å sjekke falskluft i går men ingenting ble funnet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 24, 2005 Kjempegjerne d Roger!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...