#1 Skrevet Oktober 7, 2010 Noen som har noen tips til god motor olje til disse G60 PG motorene? det er ikke snakk om noe full-racing olje for blodtrimma motorer jeg er på leit etter. 0w? 5w? 10w? 15w? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 7, 2010 5w50 har jeg brukt på mine da de har vært godt plaget, bra med oljetrykk selv på høye oljetemperaturer (som G60 gjerne har...) og 0 ventiltikk da. Biltema sin fungerer utmerket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 7, 2010 5w50 har jeg brukt på mine da de har vært godt plaget, bra med oljetrykk selv på høye oljetemperaturer (som G60 gjerne har...) og 0 ventiltikk da.Biltema sin fungerer utmerket. spørs om ikke jeg må prøve bilRema sin da: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 7, 2010 Jeg bruker/brukte 5W40 helsyntetisk Valvoline olje på min motor. Ikke banekjøring. Jeg er mere skeptisk til Biltema sin olje da disse motorene har hatt problemer med rådelager/smøring til g-lader. Men som sagt det er bare meg da, som sikkert er for skeptisk til Biltema olja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 7, 2010 Er vel bare å bruke det som står i instruksjonsboka. Er ikke akkurat noen hi-tech maskin. Og for å si det sånn, smøringen av g-laderen er ikke noe problem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 7, 2010 hehehe...bra det kommer forslag ivertfall:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 7, 2010 min 500+ 5er har gått på biltema 5w50 på flere treff med oljetemperatur på bortimot 150grader, den går like godt enda 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 10, 2010 Jeg har bra erfaring med Biltema 5W-40. Riktignok bare på orginale motorer. Men med skikkelig grisekjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 28, 2012 hvor mye olje går med på ett skift med filter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 29, 2012 broderens gikk på Max Life olja og hadde dette problemet http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=227877 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 29, 2012 hvor mye olje går med på ett skift med filter? rundt 4,2 om eg ikkje huska heilt feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...