#1 Skrevet Oktober 7, 2010 (endret) Heisann! Compi'en min har en clutch som begynner å synge på siste verset, så denne planlegges å byttes før vinterlagring. Er det noen som har byttet clutch på 80 B4 med quattro før? Hvis det er noe til hjelp så er det ACE motor og 01A-kasse. Må jeg ut med motor og kasse? Eller kan jeg gjøre det med motoren i bilen, og bare koble ut kassa? Takk for svar på forhånd. Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 7, 2010 Kurrant jobb, trenger ikke ut med motor. Kun kassa, tar omtrent alt fra under. Løsne kun begge akslingene, løsne starter og ut med den, så løsner alle bolter rundt kassa + girkassefester+ braketter på kassa og girvelger + mellomaksling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 7, 2010 Kurrant jobb, trenger ikke ut med motor.Kun kassa, tar omtrent alt fra under. Løsne kun begge akslingene, løsne starter og ut med den, så løsner alle bolter rundt kassa + girkassefester+ braketter på kassa og girvelger + mellomaksling. Tusen takk for meget godt svar Roger! Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 7, 2010 Ikke no problem Competition er bil vettu ! Glemte en ting, du må huske og løsne slave sylinderen fra kassa, ikke ta slangen men selve pumpa som er skrudd på kassa, hvis jeg ikke husker feil så er det umbrako 6mm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 7, 2010 Og ikke tråkk inn clutch pedalen når sylinderet henger ute. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 7, 2010 Og ikke tråkk inn clutch pedalen når sylinderet henger ute. Good point ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 7, 2010 For å lettere få ut kassa som vil butte i styrestagene bør du løsne braketten som holder begge stagene og legge disse opp på tanstanga og husk å skru av braketten som holder procon-ten wirene Ole kristian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 7, 2010 For å lettere få ut kassa som vil butte i styrestagene bør du løsne braketten som holder begge stagene og legge disse opp på tanstanga og husk å skru av braketten som holder procon-ten wirene Ole kristian Tror ikke jeg har Procon Ten? Jeg får se nærmere på det. Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 1, 2010 Da er kassa ute, etter helv.... Mye jobb. Måtte ikke løsne styrestagene, men alt det andre som var rundt kassen. Og ja, clutchen var det ikke mer igjen av. Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 1, 2010 Hvordan og når demonterer man giroverføringen på disse? Siden disse ligger på oversiden av kassen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...