Bytte clutch på B4 Quattro, tips og triks?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Compi'en min har en clutch som begynner å synge på siste verset, så denne planlegges å byttes før vinterlagring.

Er det noen som har byttet clutch på 80 B4 med quattro før? Hvis det er noe til hjelp så er det ACE motor og 01A-kasse. Må jeg ut med motor og kasse? Eller kan jeg gjøre det med motoren i bilen, og bare koble ut kassa?

Takk for svar på forhånd.: vinke :

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kurrant jobb, trenger ikke ut med motor.

Kun kassa, tar omtrent alt fra under.

Løsne kun begge akslingene, løsne starter og ut med den, så løsner alle bolter rundt kassa + girkassefester+ braketter på kassa og girvelger + mellomaksling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kurrant jobb, trenger ikke ut med motor.

Kun kassa, tar omtrent alt fra under.

Løsne kun begge akslingene, løsne starter og ut med den, så løsner alle bolter rundt kassa + girkassefester+ braketter på kassa og girvelger + mellomaksling.

Tusen takk for meget godt svar Roger!:)

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke no problem :) Competition er bil vettu !

Glemte en ting, du må huske og løsne slave sylinderen fra kassa, ikke ta slangen men selve pumpa som er skrudd på kassa, hvis jeg ikke husker feil så er det umbrako 6mm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og ikke tråkk inn clutch pedalen når sylinderet henger ute.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og ikke tråkk inn clutch pedalen når sylinderet henger ute.

Good point ! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å lettere få ut kassa som vil butte i styrestagene bør du løsne braketten som holder begge stagene og legge disse opp på tanstanga og husk å skru av braketten som holder procon-ten wirene ;)

Ole kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å lettere få ut kassa som vil butte i styrestagene bør du løsne braketten som holder begge stagene og legge disse opp på tanstanga og husk å skru av braketten som holder procon-ten wirene ;)

Ole kristian

Tror ikke jeg har Procon Ten? Jeg får se nærmere på det.:P

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er kassa ute, etter helv.... Mye jobb. Måtte ikke løsne styrestagene, men alt det andre som var rundt kassen.

Og ja, clutchen var det ikke mer igjen av. :P

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan og når demonterer man giroverføringen på disse? Siden disse ligger på oversiden av kassen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.