Bolter på adapter ikke lange nok!

Anbefalte innlegg

Nytt spm: Hvor kan jeg bestille lengre hjulbolter fra?

 

Evt. muttere med forlenga "hylse" slik at de bygger lenger innover og dermed muliggjør at jeg kan skru fast felgene selv om boltene i utgangspunktet er for korte.

Første spm:

Jeg fikk endelig muligheten til å prøvemontere noen felger jeg har stressa med i det siste, men når jeg skulle skru mutterene fast så var boltene fra adapter til felg for korte. Wtf? : mad :

 

Har dere noen smarte idéer til hva jeg kan gjøre for å løse dette? Jeg har sendt mail til de jeg kjøpte adapterene fra og forklart problemet, slik at kanskje de kan komme med noen idéer også.

 

Bilder av problemet:

Bolterfeil2.jpg

 

Bolterfeil.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkel løsning: Sett i lengre bolter.

Utrolig vanskelig løsning: maskiner om felgene så mutteren går på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes noen spesielle muttrer med lang gjenga hylse/krave som går inn i bolthullene hvis du skjønner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkel løsning: Sett i lengre bolter.

Utrolig vanskelig løsning: maskiner om felgene så mutteren går på.

Sette i lengre bolter? De sitter jo fast i den ytterste adapterskiva?

Finnes noen spesielle muttrer med lang gjenga hylse/krave som går inn i bolthullene hvis du skjønner.

DÉT hørtes ut som en flott løsning! :) Hvem har sånne flotte muttere da, tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder av adapterene uten en felg foran, da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke bilde av den ytterste adapterplata, men du vet da hvordan det ser ut? :) Den ytterste plata ser ut som en vanlig spacer bortsett fra at det stikker ut 5 bolter istedet for å være 5 hull. Misforstod jeg deg nå, kanskje?

 

Edit: Slik ser de ut.

 

2piece.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit hvordan det ser ut, ja:) Men tenkte å se om det var mulighet for å skru ut pinneboltene og skifte med noen som var lengre. Pleier å være vanlige bolter jeg opererer med på disse gamle Golfene, ikke pinnebolter, så derfor jeg ville se:p

 

Edit: Burde da være fullt mulig å skifte ut de eksisterende boltene, etter det jeg kan se på bildet. Eller ser jeg totalt feil (noe jeg tror jeg ikke gjør)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar du av adapteren så kan du skru inn de boltene der så du får de ut, så sette inn lengre bolter. Sånn er det iaf på H&R sine

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit hvordan det ser ut, ja:) Men tenkte å se om det var mulighet for å skru ut pinneboltene og skifte med noen som var lengre. Pleier å være vanlige bolter jeg opererer med på disse gamle Golfene, ikke pinnebolter, så derfor jeg ville se:p

 

Edit: Burde da være fullt mulig å skifte ut de eksisterende boltene, etter det jeg kan se på bildet. Eller ser jeg totalt feil (noe jeg tror jeg ikke gjør)?

Tar du av adapteren så kan du skru inn de boltene der så du får de ut, så sette inn lengre bolter. Sånn er det iaf på H&R sine

Jeg mener bestemt at det ikke går på de ytterste, men det er mulig det gikk litt fort i svinga når jeg prøvde dem på. På den innerste adapterplata så var det(selvfølgelig) sånn som dere sier, men mener altså ikke det var sånn på den ytterste.

Jaja, jeg får ta meg en tur hjem igjen å sjekke da :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å dra på to muttere på en bolt og prøve å skru de ut det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å dra på to muttere på en bolt og prøve å skru de ut det:)

Jeg er jaggu meg en dum fa*n noen ganger :P Takker(igjen), Mads! Skal prøve det! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, er ikke lett å få alt til å snurre rundt oppi hodet når det er så mye oppi der å holde styr på fra før:p

 

Prøv, og post her hvordan det gikk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, sant nok. Jeg skylder på det!

 

Japps! Skal poste hvordan det gikk :) Takk så lenge!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frese ned 60grader kon, husk å ha ca minium 8mm gods fra begynelsen av konen og til anlegs flaten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det var planen min først, men ettersom det går ann å skifte ut boltene er det en smule enklere ;)

Takk for alle gode svar, som vanlig.

Selv om jeg ikke eier eller kommer til å eie hverken vw eller audi på en god stund fremover vurderer jeg allikevel å betale medlemsskap her neste år også. Dette forumet er mer seriøst og bedre "satt opp" i motsetning til mange andre foraer rundt omkring, og man får alltid god hjelp og mange tips uansett hva det måtte være :) Great.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det var planen min først, men ettersom det går ann å skifte ut boltene er det en smule enklere ;)

Takk for alle gode svar, som vanlig.

Selv om jeg ikke eier eller kommer til å eie hverken vw eller audi på en god stund fremover vurderer jeg allikevel å betale medlemsskap her neste år også. Dette forumet er mer seriøst og bedre "satt opp" i motsetning til mange andre foraer rundt omkring, og man får alltid god hjelp og mange tips uansett hva det måtte være :) Great.

Godt det ordnet seg på en enkel og grei måte:) Hadde ikke vært like lett om boltene ikke kunne skiftes ut.

 

Og er enig med deg i det du sier: Utrolig mye kompetanse ute og går på dette forumet - får svar på praktisk talt alt her:)

 

Når det er sagt, skaff bolter og få på felgene og legg ut bilder i tråden din asap (regner med det er E30en som skal få seg nye sko)!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det hadde vært litt pes :) Skal måle hvor lange jeg trenger neste gang jeg er hjemme og kjøpe/bestille asap.

 

Jupps, det er E30'n :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh,der har du slike muttrer jeg mente.

Yes. Hvordan måler jeg str. på boltene for å få riktig str. på mutteren? Eller er det samme str. på alle hjulbolter og muttere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel M12x1.25 på e30 mener jeg å huske..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det var planen min først, men ettersom det går ann å skifte ut boltene er det en smule enklere ;)

Takk for alle gode svar, som vanlig.

Selv om jeg ikke eier eller kommer til å eie hverken vw eller audi på en god stund fremover vurderer jeg allikevel å betale medlemsskap her neste år også. Dette forumet er mer seriøst og bedre "satt opp" i motsetning til mange andre foraer rundt omkring, og man får alltid god hjelp og mange tips uansett hva det måtte være :) Great.

 

Off topic:

Enig med deg! Kommer til å betale medlemskapet her neste år også.. Dette forumet er overlegent når det gjelde kompetanse og vilje til hjelpe andre.

 

Har begynt å titte på andre merke-forum etter kjøp av ny non-vag bil... De kommer til kort når det gjelder struktur og samhold.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boltenene på adapterne er 12x1.5, så da er det bare å bestille "lange" muttere :)

 

Edit: http://www.martins.no solgte ikke til private kunder, kun firma.. Noen som vet hvor jeg kan bestille sånne muttere? Evt. lengre bolter.

 

 

Helt enig, Anders M.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kan jeg bestille lengre hjulbolter fra?

 

Evt. muttere med forlenga "hylse" slik at de bygger lenger innover og dermed muliggjør at jeg kan skru fast felgene selv om boltene i utgangspunktet er for korte(se første post for bildeeksempel).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste dekksjapper har eller kan bestille lange bolter til deg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.