Sporing C4 - Feil innpress, eller feil dekk?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har akkurat kjøpt meg en a6 c4 som jeg kjørte hjem her om dagen. Merket at bilen var veldig nervøs og ville stikke av ved endringer i underlaget. Litt slitsomt å kjøre.

I tillegg ristet det i hastigheter over 80..

Monterte ett hjulsett jeg hadde liggende som jeg vet er bra, og prøvde en tur. Bilen var nå en drøm å kjøre, ikke nervøs og ingen risting.

Ergo er det hjulsettet som gjør dette. Skal ha med felgene på avbalansering på lørdag, så da ser vi ivertfall om de er rette.

Dekkene er Kenda, nesten nye 225 45 17, felgene er også nesten nye. ET35.

Mitt spørsmål er da - er ET35 ubrukelig på C4, eller er det dekkene som gjør dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Har akkurat kjøpt meg en a6 c4 som jeg kjørte hjem her om dagen. Merket at bilen var veldig nervøs og ville stikke av ved endringer i underlaget. Litt slitsomt å kjøre.

I tillegg ristet det i hastigheter over 80..

Monterte ett hjulsett jeg hadde liggende som jeg vet er bra, og prøvde en tur. Bilen var nå en drøm å kjøre, ikke nervøs og ingen risting.

Ergo er det hjulsettet som gjør dette. Skal ha med felgene på avbalansering på lørdag, så da ser vi ivertfall om de er rette.

Dekkene er Kenda, nesten nye 225 45 17, felgene er også nesten nye. ET35.

Mitt spørsmål er da - er ET35 ubrukelig på C4, eller er det dekkene som gjør dette?

Er nok dekkene det gitt ;)

Norske veier pluss dekk med brå kant.. Etter norske veier sporer tilogmed ballongdekk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde Kenda dekk i samme dekkdim. Ekstremt sporete og bråker som dårlig hjullager. Byttet til kjent merke og fikk "ny" bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har problemer med at den rykker i rattet ved hull i veien ol. så kan det være styredemperen. ligger et par poster her på forumet fra folk med samme problem

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man får ikke i pose å sekk, det har jeg funnet ut, det er ikke for ingenting at drosjeeiere nekter å kjøpe nye biler som ikke kan leveres med 195x65x15

På en annen side har jeg hatt posetiv erfaring med Michelin PS2 i 225x45x18 det er litt på grunn av fasongen, de har litt avrundet skulder, men etter noen tusen kilometer er de ikke så gode lenger, dessuten er de svært dyre.

Viktig med 4 hjulskontroll og senking forværrer situasjonen på C4 .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant nok det, men virker som om flere her har dårlig erfaringer med Kenda.

Hadde Et35 på den gamle S4'n min både med 235 /40 /18 dekk og 225/??/17 og ingen av de sporet noe særlig.. Men så er det jo litt forskjell på fjærbena.

Så da får jeg nesten konkludere med at jeg har fire stk Kenda dekk til salgs ;d

Den er forøvrig senket og har fått firehjulskontroll. Dette var i 2008, så tenkte å sende den inn på ny kontroll da det ser ut som den sliter litt skevt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

A6 c4 en min og spora fælt med slitte v-mønsterdekk. Bytta til 2 nye fulda dekk foran nå og bilen er en helt annen! Støyer mindre og har 0 sporing. Dette er med 235 35 19 dekk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en a6 med 8,5x18 et 35, hadde først linglong dekk fremme, og merka minimalt med sporing. Nå står det federal ss595 på, og har ikke merka Noe på de heller.. Det sto da 60/40 senkingpa den, og camberen var litt utenfor. Original høyde med michelin ps2 225/45/17 på 7,5 bred felgene og et35 var heller ikke ille..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt siden 2001 ,1995 A6 2.6 avant med ET35 (225/45) både med Michelin Pilot sport og Nokian Z) uten antydninger til sporing eller at bilen stikker. MEN med Dunlop SP9000 235/45 på samme felg - så var det betydelig sporing. Har vel funnet ut at dekk med runde kanter sporer mindre en de med mer rette.

Nå har jeg 97' A6 2.6 Q avant med ET37 - Nokian dekk - null sporing.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok dekkene det gitt ;)

Norske veier pluss dekk med brå kant.. Etter norske veier sporer tilogmed ballongdekk

Det er helt sant. Jeg kjører med 215/60-15 og selv dét sporer.... : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det ikke er mye feil i oppsett på hjulstilling, så er det nok dekkene som avgjør om bilen sporer.

Som sagt jeg har slitt ut Michelin pilot sport og Nokian Z (225/45 17) med ET 35 - uten antydning til spor på min C4.

Har nå nye continental 215/65 16 med 7,5X16 et37 , på min senkede C4 Q avant - uten sporing.

Jeg har dårlig erfaring med billigdekkmerker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt C4 med et utall av ulike dekk/felger. Det virker som om de er kresne på at ET ikke er for langt unna orginalt, ellers sporer det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.