#1 Skrevet Oktober 7, 2010 Jeg har i lengre tid hatt en lekasje på bilen, men prøvd å se hvor det lekker hen, men kan ikke se lekasjen så godt. Så ista tok jeg å sjekka rundt girkassa og bakant av motoren der oljedammen som regel ligger under. Tenkte å putte fingeren i hullet i girkassa mot motoren opp i clutchhuset. Men kunne ikke se tegn til noe spesiel med olje der. Så jeg startet bilen, lot den gå litt og rusa den litt. Så ser jeg at det har dryppet på bakken. Jeg ser opp der jeg akkurat har sjekket, hullet til clutchhuset, ser ingen tegn der, men dammen ligger omtrent rett under. Så ser jeg litt mere nøye litt til siden for hullet, da ligger det olje i der girkassa treffer motoren. Kan egentlig ikke se noe sprekk mellom der engang. Tørker så bort denne olja, ganske raskt kommer det olje ut av sprekken igjen, samme skjer hver gang jeg tørker den bort. Virker som kanskje simringen mot bakant av veiva er dårlig, men ville det ikke da rent ut det hullet på girkassa istedenfor en bitteliten sprekk der girkassa treffer motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 7, 2010 Jeg har i lengre tid hatt en lekasje på bilen, men prøvd å se hvor det lekker hen, men kan ikke se lekasjen så godt. Så ista tok jeg å sjekka rundt girkassa og bakant av motoren der oljedammen som regel ligger under. Tenkte å putte fingeren i hullet i girkassa mot motoren opp i clutchhuset. Men kunne ikke se tegn til noe spesiel med olje der. Så jeg startet bilen, lot den gå litt og rusa den litt. Så ser jeg at det har dryppet på bakken. Jeg ser opp der jeg akkurat har sjekket, hullet til clutchhuset, ser ingen tegn der, men dammen ligger omtrent rett under. Så ser jeg litt mere nøye litt til siden for hullet, da ligger det olje i der girkassa treffer motoren. Kan egentlig ikke se noe sprekk mellom der engang. Tørker så bort denne olja, ganske raskt kommer det olje ut av sprekken igjen, samme skjer hver gang jeg tørker den bort. Virker som kanskje simringen mot bakant av veiva er dårlig, men ville det ikke da rent ut det hullet på girkassa istedenfor en bitteliten sprekk der girkassa treffer motoren? Tipper på simmiring veiv ja eller bunnpannepakning i bakkant. Tror ikke det er andre plasser det kan komme fra i det omerådet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 7, 2010 Trur ikke jeg heller, skal ha ut girkassa snart som mulig for å sjekke dette, må være klart føre jeg får clutchen min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...