Godkjenning Senkesett Rs2; Spissing bak.

Anbefalte innlegg

Har hatt bilen på 4-hjulskontroll, og justeringa var grei.

Det einaste problemet var at spissing på bakhjula var på 8,6 mm men i papira kunne dette vere max 3,4.

Noken som har våre borti dette ?

Dette er jo ikkje mulig å justere og dette står også i papira som verkstede har tatt ut fra Autohidden.

På spissinga bak står det: Ikke justerbart.

Ringte til statens vegvesen og spurte dei om akkurat dette, han eg snakka med sa at dette måtte vurderast når bilen blei vist til kontroll.

Litt dumt at dei ikkje har time til meg før ut i november da....

Noken som har godkjendt Rs2 med H&R senkesett som har hatt samme problemet?

Er jo igrunnen ingenting eg kan gjere med dette ettersom det ikkje går ann å justere det , kan ikkje presse sammen bilen for å få det til heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda er mulig å justere spissinga bak, så lenge eksenterboltene ikke er rusta fast :)

Edit:

Kan forklare litt bedre

Der hvor styrestaga/spissingstag er bolta fast i traversen så er det gjennomgående bolter. Disse boltene er eksentriske, så ved å løsne mutter å snu på bolten så vil du kunne justere spissinga.

Desverre er vel disse ofte rusta blegg fast, men du får gjøre et forsøk å løsne. Håper du får orden på det nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Javelja , det var nytt for meg.

Hadde den på verksted , og der stod i papira dei hadde skrevet ut at det ikkje var justerbart, men då skal jo det vere muligt å få ein orden på då.... hmm får ta ein titt å sjå om eg finn desse , om ikkje noken tilfeldigvis skulle ha ein screendump ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det her, hvor styrestaget er bolta i travers.

IMG_1902Medium.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.