#1 Skrevet Oktober 8, 2010 Jeg er ikke så stødig på disse eldre bilene med sentralhydraulikk istedenfor bremsekraftforsterker. Da jeg tok en titt i motorrommet og så at to ledninger ("kontakten") var avmontert fra en føler. Hva er dette til? Sitter innerst på bremsepumpa. En slags trykkføler? Da jeg satte de på igjen begynte bremselampa og lyse når jeg pumpet pedalen:confused: Motoren er en `89 7A 2,3E 20v. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 8, 2010 Er vel trykkføleren til bremsene dette ja. Hvis lampa kommer på når du pumper pedal og ikke ellers, så er det som regel bomba som er gåen. (trykkakkumulatoren) Ro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 8, 2010 Er vel trykkføleren til bremsene dette ja. Hvis lampa kommer på når du pumper pedal og ikke ellers, så er det som regel bomba som er gåen. (trykkakkumulatoren) Ro Ok, hvor er denne trykkakkumulatoren/bomba lokalisert? Hva vil det egentlig si at denne har gått? Som sagt har jeg aldri vært bort i dette systemet: dum : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 8, 2010 http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/brake.html#bomb Kan lese litt om den der, testing blant annet. Er vel montert på innsiden av venstre rammevange ca midt i motorrommet. Må nesten under bilen for å se den. Ro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 8, 2010 Tusen takk skal du ha, det hjalp veldig! Skal teste ut litt selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 8, 2010 Kjører selv med denne kontakten avkoblet, synes bremsene er bra. kan være selve føleren. Skifter bomba når det trengs. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...