Tyskere stoppet i USA for å kjøre for fort

Anbefalte innlegg

Fikk 1700 i bot for noen år siden pga litt for høy fart på E18. Fikk beskjed om at selv om jeg hadde en stor bil med sikkert bra bremser så gjalt fartsgrensene for meg også :D Han sa også at hvis jeg hadde vært frekk mot han så kunne han tatt meg på toppfart istedet for snittfart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er så dumt at det er så sinnsykt forskjell på politifolka når du blir stoppa.. Med gamlebilen blei jeg stoppet ca 15 ganger (11ganger på ett år....) uten å ha gjort noe galt, bare fordi politiet "la merke" til meg og stoppet meg. Så ser de en ung gutt med lav bil og som er gjort litt med, også blir de maktsjuke idioter ut av en annen verden. Snakkes nedlatene og oppører seg som de eier deg. Har skjedd flere ganger at jeg har sett skuffelsen over at de ikke fant noe å "ta" meg på og motvillig må si ha en god tur videre på en vennelig måte.... blir så irritert! : bh : Er jo folk jeg å! : bråk :

Men andre ganger er de jo deeeee kjærnekara, og skravler tull og ler og helt supert.. nesten koselig å bli stoppa : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er så dumt at det er så sinnsykt forskjell på politifolka når du blir stoppa.. Med gamlebilen blei jeg stoppet ca 15 ganger (11ganger på ett år....) uten å ha gjort noe galt, bare fordi politiet "la merke" til meg og stoppet meg. Så ser de en ung gutt med lav bil og som er gjort litt med, også blir de maktsjuke idioter ut av en annen verden. Snakkes nedlatene og oppører seg som de eier deg. Har skjedd flere ganger at jeg har sett skuffelsen over at de ikke fant noe å "ta" meg på og motvillig må si ha en god tur videre på en vennelig måte.... blir så irritert! : bh : Er jo folk jeg å! : bråk :

Men andre ganger er de jo deeeee kjærnekara, og skravler tull og ler og helt supert.. nesten koselig å bli stoppa : rolleyes

+1 !!!!

Første bilen min var en senka MB190E med bromle-potte og kit rundt hele bilen. Ble stoppet relativt ofte syntes jeg...

Verste var vel den gangen tre kompiser av meg og jeg satt i bilen og skravla etter å nettopp ha parkert, så kommer to gående sivile politifolk bort og ber om vognkort og førerkort. Hadde selvfølgelig en kniv i hanskerommet, som jeg hadde brukt til å kutte noe dobbeltsidig teip, siden glasset i ene sidespeilet hadde ramlet av dagen før pga. varmen... Så det ble jo litt spørsmål rundt den. Men dem var da ålreite, og vi skravlet litt med dem, spøkte om den kniven og ga politidama en hade-klem, haha! : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler litt rundt det samma angående hva bil du kjører.

Jeg har kjørt stasjonsvogn gjennom hele lærekjøringen min og mi sertifikattid, altså over fire år. Har ALDRI blitt stoppet av politiet, mens folk jeg kjenner med litt mer "ungdommelige" biler har blitt stoppet i tider og utider...

Er ingen engel i trafikken, men ingen bølle heller... Har kommet subbende forbi politiet flere ganger, men aldri fått noe mer enn et rart blikk. Heldig? Ja, men tror det har mye med hvilken bil en kjører også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da bor du på feil sted. I Ski gir politiet fullstendig F. i senkede og stylede biler, så lenge du kjører som folk!

Jeg har blitt stoppet mange ganger i både rutine og av andre grunner og det eneste jeg hører om bilens tilstand er "tøff bil" :) Jeg har også møtt utrolig mange idioter som aldri burde ha fått lov til å fullføre politihøyskolen, men det har vært av helt andre årsaker enn bil : flau :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble stoppa av en rykende fersk snut en gang, med blekka piggsveis og spraymalt brunfarge.

Han mente jeg hadde kjørt for fort i ett avkjøringsfelt (80-40km/t). Dette stod han 40m unna og så. Så da var det førerkort og vognkort og;

-Hvorfor kjørte du så jævlig fort der a?

-Næsj veit ikke, opplevde du det der som fort? det gjorde ikke jeg.

-Du, pass på hva du sier a, det hjelper deg lite å svare meg. Ser du ikke har hatt førerkort så lenge?

-Nei, har vel hatt det i ett par mnd nå.

-Du veit det henger veldig i en tynn tråd nå?

-Javel? hmmm...

-Men du får kjøre som folk heretter da, så vil jeg ikke se slik idiotkjøring igjen!

SÅ TIL DET MORSOMME!

Han gir tilbake førekort og vognkort, og drar av gårde. Da ser jeg at jeg hadde gitt han vognkortet på Brenderup hengeren min, gammelt vognkort i stor plastmappe! Detta satt han og studerte i ca 10 sek! for en jævla retard:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden vi er inne på egne historier her, så må jeg nesten ta med en jeg opplevde for 3-4 år siden (husker ikke eksakt, og ei heller relevant).

Jeg kjører Golfen min:

_CST4424nett.jpg

Morten Øiamo kjører sin daværende Passat, som så sånn ut på det tidspunktet historien under skjedde:

Photosession069.jpg

To skamlave biler med 3 anelser for breie felger - en gammel VW og en nyere VW. Vi var da på Raufoss som det var kveldsåpent, og kjørte rundt for å se på livet. Jeg kjører først, Morten etter meg. Møter politiet, og de snur etter oss. Politiet havner bak Morten, og vi svinger rolig og elegant inn på en bensinstasjon for å snu og kjøre oppover gata igjen. Politiet kjører forbi Morten på andre siden av pumpene enn vi kjørte og legger seg foran Morten, som da vil si bak meg. Vel, jeg blinker meg ut på veien igjen og så fort jeg er ute på veien, blinker det elegant i 30 blålys bak meg. Resultatet? Mangellapp på senk og felger, mens Morten med de samme "manglene" og sota ruter ikke ble lagt merke til en gang.

Der har man forskjellen på ny og gammel bil i et nøtteskall: rolleyes Jeg som alltid har hatt biler av eldre generasjoner, har opplevd å blitt stoppet utallige ganger og uten noen grunn - annet enn at bilene har litt breie felger og mer senk enn normalt, mens folk jeg kjenner med nyere biler - og like ulovlige som mine gamle travere (senk og felger, that is) - blir aldri/sjelden stoppet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der ser du Mads Kristian, du må kjøpe deg 3bg :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da bor du på feil sted. I Ski gir politiet fullstendig F. i senkede og stylede biler, så lenge du kjører som folk!

Jeg har blitt stoppet mange ganger i både rutine og av andre grunner og det eneste jeg hører om bilens tilstand er "tøff bil" :) Jeg har også møtt utrolig mange idioter som aldri burde ha fått lov til å fullføre politihøyskolen, men det har vært av helt andre årsaker enn bil : flau :

hehehe... er vel både og i Ski også.. Blei stoppa i rutinekontroll ved langstrekka forbi skeidar... Duden skulle ha meg til å skru av sprederne midt på dagen siden dem var ulovlig å ha på. : rolleyes

Jeg spurte om han var sikker på dette, og fikk til svar; Øh.. Nei. : dum :

Jeg kjørte videre med sprederne på.. ;)

En annen gang kjørte jeg et par runder med sykkelen min på parkeringsplassen utenfor gamlejobben min for jeg synes den "raslet" litt fra motoren, og hadde selvfølgelig ikke hjelm på for å kunne høre bedre etter. Merk; på parkeringsplass. Selvfølgelig kom det akkurat en politibil med tre ferskinger i, som selvfølgelig stoppet.. Etter at jeg hadde forklart på en pen måte hva jeg dreiv med, så mente dem at dette burde jeg gjort på en annen plass. Jeg kjørte/rullet kanskje 20 meter tilsammens? Da skjønte jeg at det var natta for dem... Endte med bot grunnet mangel av hjelm og de sa at jeg kanskje ikke hadde fått det hvis jeg hadde svart dem på en ordentlig måte... Piss meg i øret, de hadde gitt meg bot uansett, og dette er en deiligste boten jeg noen gang har betalt.. :P

Men har og truffet kjempekarer der... så det slår vel begge veier de fleste plasser... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ansatte i politi er desverre oftemaktsjuke mennesker, men er også en god del hyggelige politimenn og damer.

En vinter fikk jeg en liten sladd med den gamle A4'n min i en sving der jeg lå under fartsgrensen, møtte selvfølgelig politiet midt i svingen. Fortsatte rolig videre, da kom politibilen etter meg for å stoppe meg.

Han satt alene i bilen, og uten noe kamera. Han var med en gang veldig frekk og bestemt om at han skulle få meg til å gi fra meg lappen, ihvertfall godta bot. Forklarte han at bilen min hadde en tendens til å få en liten sladd ved rolig svinge å holde javn fart, jeg la ikke ut bilen noe i den svingen, men jeg var klar over at rumpa kom til å legge seg ut littegrann.

Han snakka etterhvert med noen andre politifolk i radioen, da sa han at jeg hadde kommet på tvers av veien å var helt bajas.

Så kommer han med at han har eid quattro biler i 15 år og vet hvordan de er, så etter litt prating har han hatt quattro siden jeg ble født.

Så kom han til det store spørsmålet, om jeg godtok førerkortbeslag, jeg nektet da jeg viste han ikke kommer noen vei alene i bilen eller uten kamera. Så fyra han seg opp litt, så spør han om jeg godtar bot, og jeg sier nei. Da klikker han i vinkel og sier han prøver å være hyggelig å la meg slippe unna med bot. Så rasende sier han at dette blir en rettsak jeg kommer til å tape momentant og sender meg tilbake i bilen min for å vente da han skal ringe en jurist eller noe slikt for å sjekke hvordan en slik sak hadde gått. Etter 15 min i telefonen henter han meg å sier at dette så dårlig ut for meg å spør igjen om jeg godtar bot og jeg nekter. Han er fortsatt rasende men innser at han ikke får tildelt meg noen bot, og sier jeg kan dra. Utrulig nok fikk jeg veibeskrivelse av han hvor jeg skulle etter dette :)

Jeg vet ikke om han er lært til å være slik eller om han gjør jobben feil, men føler jeg ble trakasert for en bitteliten sladd om det kan kalles det å han skal ødelegge livet mitt så godt han kan.

Ellers har jeg gode erfaringer med politi, stoppet uten frontfanger og skilt hengt på skeiva med blåe parklys, og eksoslekk til tusen. Ble stoppet fordi jeg akselererte for fort sier han, noe som jeg mener er litt rar beskrivelse, men jeg hadde for stor fart så greit det. Han var hyggelig å sa jeg måtte få skiltet festet bedre å skiftet parklyspærene så fort jeg kunne. Å ba meg ha en fin dag videre, føler dette er riktig måte å tre frem på for å resultere i en gla borger og en fornøyd politimann.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har å blitt stoppet fordi jeg akselrerte for fort. Snodig historie. Begynner på jobb før fuglene. (05.00)

Så jeg var full gass ut av lyskryss men ikke over fartsgrensa. Så det var jo på med blålys å greier da klokka halv fem på morra kvisten. Vognkort og førerkort og fikk beskjed om å ta det roligere.

Tenkte med meg selv da at hvis jeg hadde innbrudd hadde de kommet da? neppe.

Lo litt for meg selv når jeg kjørte da. For jeg har jo den superspreke golfen med 100hk: haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der ser du Mads Kristian, du må kjøpe deg 3bg :P

For nytt for meg, tror jeg: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte med meg selv da at hvis jeg hadde innbrudd hadde de kommet da? neppe.

Minner meg om en episode i Nokas-filmen som går på kino nå.. En patrulje skal undersøke et innbrudd i en barnehage og samtidig patruljere minst en gang i timen utenfor Nokas som er utpekt som et mulig ransmål; de stopper i stedet en kar som har litt feil lasting på tilhengeren sin. Episoden er sikkert ikke tatt ut av lufta :)

Skrev over her at jeg har sluppet unna med altfor mye, kan jo ramse opp noe av det:

Jeg har blitt stoppa for slædding i rundkjøring og fått beskjed om at jeg ikke må slædde foran purken :P

Jeg er blitt stoppa for å kjøre uten skilt foran og fått beskjed om å feste det.

Jeg ble stoppa iført 4-punktsele en gang med spørsmål om bilen var i godkjent stand. Svarte at den hadde forsikring og EU, og fikk beskjed om at det var bra :)

Første gangen jeg ble tatt for å kjøre for fort var åpmningskommentaren til poltimannen at han hadde en veldig snill måling på meg :) Andre gangen beklaget de så mye, men de måtte nesten siden det var så mange klager på grisekjøring på den strekningen :P

Har blitt stoppa i grisesenka bil (veldig stiv) og 3 passasjerer baki. Dama syns bilen var litt lav bak, jeg sa at jeg ikke hadde flere mennesker i bilen enn hva den var godkjent for og hu syns det var flott! Jeg ville si at bilen var like lav foran og, og så stiv at det ikke utgjorde noen forskjell med fullt og tomt baksete men jeg holdt klokelig kjeft :op

Ble stoppa her forrige uke med et ræl av en bil på prøveskilter i 110 i 80-sona.. De sjekka vognkort, førerkort og kjøreseddel og ønsket meg en god tur videre :P

Alle episodene har vært med 15 år gamle biler eller eldre, de fleste av dem i KE70en min som ikke ser ut i måneskinn :) Jeg klarer ikke å si så mye negativt om politiet.. Fikk en gang et forelegg for å ha kjørt kjøretøy uten kjennemerke (pocketbike), klarte ikke å vri meg unna den.. Men den, samt alle de andre bøtene og ubehagelighetene ved å bli stoppet er min egen feil, politiet har bare gjort jobben sin i alle tilfellene :) Har selvsagt blitt stoppa på litt manglende grunnlag, men JEG har aldri fått noen problemer etter en høflig prat.

Men, hver gang jeg ser blålys bak meg venter jeg å møte en skikkelig tulling :) Men som jeg pleier å si, gi politiet autoriteten automatisk, så slipper de å bevise hvor mye makt de har ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes snuten har vært rasshøl alle turene jeg har blitt stoppa for småpirk som manglende pærer og soting. men når jeg ble stoppa i 20 over i 50 sona da er de så greie att det var på nippet til flørting :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en her i sommer, hvor jeg kjørte forbi en bil i et lyskryss i 50 sona, hvor jeg til slutt hadde 80 og møtte en politibil.

Det som skjedde var at bilen som stod i lyskrysset stod helt stille på grønt lys, og jeg blinket en gang på han/hun mens jeg var litt unna og hadde 40-50. Så står personen fortsatt der, så jeg gir på litt for å kjøre forbi i tilfelle bilen skulle begynne å kjøre. Det som skjer er at pikk-trynet gir flatt jern, og siden jeg ikke har mer enn 100hk og lå i fjerdegir, så ender det jo opp med at jeg faen ikke får lagt meg inn igjen. Og jeg girer ned og gir på opp til ca. 80kmt før jeg kommer meg forbi, og ser en politibil i motgående felt... Jeg bremser ned og kjører rolig, for det var jo ikke akkurat som dem ikke kom til å snu for å stoppe meg. Så jeg kjører inn en sidevei og stopper der, og dem kommer og lurte på om jeg prøvde å stikke av. Svarte at jeg ville stoppe et sted det var enklere for oss begge å stå, og at veien til butikken jeg skulle på er her. Så lurte dem på hva i helvette jeg dreiv med og hvor fort jeg kjørte, og jeg forklarte greia, at a3'n ga på osv. og at jeg ikke turte å bremse ned i fare for at han kunne gjøre det samme, og det da ville smelt i bilen som kom mot meg. Han hadde full forståelse for det og ba om å se vognkort og førerkort, mens han titter på hjula.

"Hvor breie er hjula dine egentlig?"

Jeg "Ganske breie egentlig..."

"Ser dette... Står 195mm i vognkortet, og disse er vel 225? Nei, vent a.. 235 står det her. Er det noe godt å kjøre med da?"

Jeg "Njaa, igrunn så er det det, bortsett fra at det sporer en del da"

"Hehe, kan jeg tenke meg. Du veit vi har den tommelfinger-regelen, og disse er ikke akkurat en tommel."

Jeg "Mhm, klar over det. Men det var de jeg fikk med når jeg kjøpte bilen rett før nyttår"

"Jaja, de stikker ikke utenfor, så da er det vel greit da. Du får kjøre pent, for vi synes ikke det er noe kult å hente ut unge mennesker fra bilvrak"

Hadde også en annen oppå tryvann i vinter, hvor vi festet et tau til en bil og hadde en gummiring i enden av tauet. Hadde det jævli moro, helt til snuten kom. Da var det plutselig ikke så kult at jeg satt bak rattet. Men politiet bare lo og sa "Ikke fortsett med det der... Det er ikke helt lovlig skjønner dere" så cruisa dem av gårde :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også en God erfaring med politi:

Var nysnø, og jeg "måtte" bare legge to runder i en rundkjøring. Avslutter sladden med å hente kontra to-tre ganger opp en bakke også roe ned det hele og putre videre i fartsgrensen. Så kjører jeg 150m og merker at det ligger en stor hvit bil oppi rumpa mi. Før jeg får sakt "politi" blinker det blått som bare det, og jeg svinger pent til siden med en gang anledningen byr seg.

Da var det; -Du veit vi setter lite pris på slik grisekjøring på veien? Det hadde vært noen annet om det var en p-plass eller liknende, men på offentlig vei driver vi ikke å legge piruetter og herjer slik! Dette er mer enn nok grunnlag til å ta førerkortet ditt....

Jeg sank sammen og tenkte at NÅ er det gjort (lille julaften)...

Men etter å ha beklaget meg på det sterkeste, og vært veldig hyggelig og ydmyk får jeg denne;

-Neida men du får ta det pent videre, og kjøre som folk, det er jo trossalt jul og greier så du får kose deg videre. Men kjør som folk, for det ville vært synd å bretta den flotte bilen din rundt en lyktestolpe:)

DET kaller jeg ordentlig politifolk:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mere historier folkens? :D:D:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja dette var kos ;P

Har noen historier selv med disse blåe ninjaene!

1. Forbi kjøring i 70 sonen i ok driv oppover bakken, politi mannen sto å fulte bensin på bensinstasjonen , jeg snur lenger oppe å kjører nedover igjen fordi jeg måtte også ha litt suppe på bilen, Der treffer jeg politisjefen ja ;P..

Politimannen kommer bort å setter seg inn i bilen.. :P

"Javell André dette gikk litt fort"

Synes du det?..

Endte med att vi snakka om bilen min han lurte på om den var chippa;P

Fikk en må kjøre roligere og ha en fin dag!

2. Akkuratt fiksa golf 2'en jeg hadde , Hadde for annledningen på meg Mekke dressen da jeg hadde skrudd i garagen , Politiet kommer etter meg (samme mannen som sist) og tar førerkort , vognkort sjekk , samt sjekker bilen...

Jeg hadde ikke funnet førerkortet på 1 år , så kommer han å spør etter førerkort..

Ja sier jeg og leiter i mekke-dressen. Jaggu var det der jeg hadde lagt førerkortet for ett år siden .. SNakk om flaks? ;P

BIlen var godkjent senka også så da koste jeg meg skikkelig ;).

3. Telefon til fattern på litt uggen kjøring ;P Ordna seg dette også..

4. Hadde fått på ny fanger på bmwn og var ute å kjørte litt , skiltet mitt lå ved frontruta for jeg hadde ikke fått det på, Ble stoppa på fredagen og fikk beskjed om å få på skiltet.

Ble stoppa igjen på lørdagen og fikk da bot for skilt ikke var på rett plass, Tho min egen feil da jeg ikke hadde tatt det på fangeren på en dag ;)..

3. Var ute i vinter meg og noen kamerater på ærend , så kom vi på en parkeringsplass til en bensinstasjon tok å brekka bilen bortover veien, WIPS der var det sivilbil bak meg..

Seff hadde jeg IKKE noe førerkort på meg , ble tatt med bak i politibilen og de lurte på om det var forsvarlig kjøring ,

Nei sa jeg og det beklager jeg virkelig er ikke noe jeg pleier å gjøre sier jeg.

Så spør de meg hvor mangen prikker jeg har, jeg svarer : 4 tror jeg.. , Så sier han ene politimannen "åja du er sånn bøllekjører" SÅ ringte de opp til politiet , uten noe legitimasjon fra meg om hvem jeg var.. Jo jeg hadde vist bare 2 prikker.. :)

De ba meg ta det roligere og jeg takka å ønska de en fin dag.

Att de gutta inni bilen ikke var heelt cleane er en annen sak... Snakk om flaks..

SÅ har egentligt bare gode erfaringer av politi.

Mvh A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg blei stoppa i en 60-sone en gang, aner ikke hva jeg hadde, men det var ikke noe voldsomt brekk. Tipper 75 eller lignende. Politimannen ba om førerkort og vognkort, og begynte å kikke litt på bilen. Kommentarer som "den var ikke vel lav denne her da?" og "sporer ikke dette voldsomt?" kom haglende, samt at han mente at jeg heller ikke hadde hatt på meg belte (noe som jeg faktisk hadde). Svarte hyggelig at jeg kom fint over fartsdumper, at sporinga ikke var noe problem og at beltet hadde vært på hele veien. Blei litt diskusjon fram og tilbake angående bilen, men til slutt fikk jeg kjøre videre uten mangellapp.

...Og fartsboten? Den tror jeg jammenmeg han glemte, gitt. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter montering av ny turbo, es map, 3" eksos fra turbo osv på min gammle UrS4, så måtte jeg jo prøve og hive kjerra i ring på en liten asfaltplass på siden av veien. Vanelig riskvei. Hadde i forkant klippet kabelen til sperra sånn at den ikke slår seg av når farten er over 25km/t eller hva det er.

Joda, ble jo 3-4 ringer med mAAAAASSSSe dekkrøyk, og siden bilen lagg så fint i sladd tenkte jeg at jeg skulle hive den ut på veien med breisiden til. Ser det kommer en bil på sletten der, men hadde god tid før den kom. Ble jo en veldig fin sladd ut fra plassen, inn på veien og en kontra like brei og opp i 80Km/t, og bak meg en stor hvit dekkrøyk sky. Oooops, det var vist en sivilbil som kom på sletta der.

Ble jo seff stoppet med en gang.

Det som politet var mest opptatt av var hvordan jeg klarte dette med quattro.. 235 dekk og tørr asfalt. Måtte jo gå godt denne bilen sa de. Endte opp med bilsnakk i 5 min. Og en bot.... De var to i bilen, og kunne tatt lappen min på flekken.

Godttok boten jeg, bare være glad lappen holdt! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, jeg har vel en på lur jeg også..

Dette var da jeg var på vei til jobb på kvelden og en kompis hadde ringt på forhånd og bestilt pizza i en sjappe som ligger rett ved veien i byen. Jeg ville jo ikke blokkere trafikken ved å bare stoppe i veien, så jeg kjørte opp på fortauskanten, slik at det var lettere å passere for andre.

Kompisen min løper inn og henter pizzaen, setter seg inn i bilen og jeg slenger bilen i revers og begynner å rygge. Ser i speilet og DÆVEN, der var det plutselig en bil bak meg som slo på fullys og 3 tusenmetere så jeg ble mideltidig blind der jeg så i sladrespeilet.. Såklart politiet...

Delvis blind fomlet jeg med vindusknappen og bare venta på at han skulle komme opp på siden av meg.

"Ja, hva slags parkering er dette da?"

"Nei, jeg kjørte opp på fortauet fordi kompisen min skulle løpe inn og hente pizza også ville ikke jeg stå mist i veien og blokkere for all trafikk"

"Javel da, vognkort og førerkort... .. Ja, du har ikke hatt lappen lenge du.."

"Nei, fikk den igår"

"Ja, men opplæringen om parkering fikk du tydeligvis ikke. Skal sjekke opp personalia jeg, ikke prøv å stikk av engang"

Så kommer han tilbake etter en 3-4 minutter

"Ja, da er det slik at bøtesatsene er 700kr for dette, samtykker du i dette?"

"Vel, ja.. Jeg gjør vel forsåvidt det siden jeg ikke var klar over akkurat disse reglene"

"Greit, skal bare hente blokka mi.."

".. Ja, også har du sett at du står for nært et forgjengerfelt?"

"Nå ja, men nå har jo jeg rygget...."

"Åjavel ja, du skal prøve å bortforklare deg. Du husker du samtykket til bot. Ja.. Nei, du står ihvertfall for nærme, hengerfestet ditt er en del av bilen og da blir det 4200kr til, som du har samtykket i"

"Nei, hold nå ann her littegrann da.."

Jeg hadde jo ikke lyst på så mye i bot, 700, fair enough, men 4200 til som han mener jeg allerede har samtykket i, nei den var jeg ikke med på. Kompisen min sa også til meg at han var alene så dette var egentlig en lost case..

Nå skal det sies at jeg eide en Audi 100 med avtagbart hengerfeste og jaggu skulle jeg ta til bruk det nå!

"Jammen nå skal du få se noe fint." Så røsket jeg av hengerfestet, åpnet kofferten og slang inn hengerkroken..

"Nå da, nå er det bare 700kr igjen"

Noe krangling frem og tilbake men enden på visa var at jeg slapp den store boten om jeg kjørte med en gang og at han aldri ville se meg mer igjen i byen noensinne.. Den byen jeg bor i altså....

Tillegget til denne historien var at jeg jobbet som dørvakt på et populært utested da og det brøyt ut bråk og det ble noen skadede og noen som ble "tatt hånd om :D "

Jaggu så var det ikke politimannen som jeg hadde kranglet med tidligere som kom bort og prikket meg på ryggen.

Dere skulle sett ansiktet på han når han gjenkjente meg. Skikkelig overrasket og skrøyt veldig av håndteringen av hele saken. Også kunne jeg bare glemme den boten, den var bare en "fleip"

Jeg har også en annen historie hvor jeg nærmet ble forhåndsdømt og fratatt lappen, hvor jeg vil si i mine øyne, at jeg var offeret. Men men

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Jammen nå skal du få se noe fint." Så røsket jeg av hengerfestet, åpnet kofferten og slang inn hengerkroken..

"Nå da, nå er det bare 700kr igjen"

: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.