#1 Skrevet Oktober 9, 2010 Pga nærlysene falt ut nå og da, og fordi langlysene lyste litt dårlig, kjøpte jeg nye pærer og ballaster til både fjern- og nærlys. Montering skjedde smertefritt og alle lysene lyste som de skulle med daglige kjøreturer. Etter ca en uke så jeg at ene nærlyset falt ut etter ca 4-5 minutter kjøring (fikk også feilmelding etter noen sekunder). På grunnlag av feilsøking og forskjellig koblinger, kom jeg til at det var ballasten som ikke virket og bestilte en ny (koster så lite at jeg gadd ikke gå runden om klaging og eventuelt retur), og monterte i mellomtiden tilbake til original ballast. Den nye kom for noen dager siden og ble forsøkt montert i dag, men nærlyset virket fortsatt ikke. Prøvde også den gamle ballasten, men endte nok engang med den originale for å få lys. Siden ledningene går igjennom dekselet bak på lyktene, og forseglet, er det ikke uten videre enkelt å prøve ballasten fra den andre siden. Det er snakk om 35w pærer og ballast for nærlysene og 55w ombyggingsett for langlysene fra VVME. Langlysene lyser problemfritt og helt fantastisk bra! Noen som har idéer til hva som skjedd med den første ballasten og hvorfor den nye heller ikke virket? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 13, 2010 canbus ?? eller noe spenning på ledningen når det ikke skal være strøm der ? sjekk, får du det til å virke, om du kobler vekk 12v inn på ballast, så setter på lysbryter, deretter kobler ledningen for 12v til ballasten igjen ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...