#1 Skrevet Februar 22, 2005 Som tittelen sier:Hvor får man kjøpt Felgadaptere? Adapteren må være fra 5x100 til 5x112 Gjerne for Østfold-Oslo området.. Håper noen kan hjelpe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 22, 2005 Er fint få som har dette på lager i Norge... og 5x112 -> 5x100 er heller ikke det mest brukte. Vil tippe du må bestille og det koster fort 3-4000 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 22, 2005 Er fint få som har dette på lager i Norge... og 5x112 -> 5x100 er heller ikke det mest brukte. Vil tippe du må bestille og det koster fort 3-4000 Neida, slutt og tull... Tror mange av de litt større felg/dekkfirmaene har dette på lager og prisen er vel rundt 2000 kr fullpris skulle jeg tippe, da er lange bolter inkludert. Vet at bror Jan Tore har 4 stk 20mm spacere fra 5x112 til 5x100 liggende i "skuffen" hjemme, ulempen er at felgene man bruker må ha høyt offset i utgangspunktet for å passe med 20mm spacer... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 22, 2005 Å? Isåfall er det mye billigere enn 5x130 -> 5x100 Og jeg trodde faktisk denne adapteren var mer skjelden pga det er fint få 5x112 felger som har såpass høyt innpress at de kan brukes på 5x100... Men når du sier det så får jeg heller tro på deg da selv om jeg ikke liker det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 22, 2005 Å? Isåfall er det mye billigere enn 5x130 -> 5x100 Og jeg trodde faktisk denne adapteren var mer skjelden pga det er fint få 5x112 felger som har såpass høyt innpress at de kan brukes på 5x100... Men når du sier det så får jeg heller tro på deg da selv om jeg ikke liker det Jepp det er i hvertfall min erfaring... Har forresten et sett 19" felger i OZ Vela-design (PCW EMR209 heter de) som er 8,5x19 ET45 med 5x112 bortsirkel (som jeg skal ha gull og grønne skoger for, hihi). Ble testa på VW Bora med de nevnte spacerne med godt resultat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 23, 2005 Har du funnet noen adaptere Kim? Er selv muligens på jakt etter adaptere fra 5x120 til 5x100 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 23, 2005 Har vært i kontakt med vwcarconsult ang. spacere til min, kan høre med de om adaptere også.... De skulle ha 1490-1990 avhengi av bredde og bolter...men det er jo da spacer på 4x100 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 23, 2005 Dersom det er spacere av typen som en først bolter fast i bilen for så å feste felgen på spaceren så burde prisen være ganske lik for adaptere. Men er det kun avstandsadaptere som bruker lengre bolter er nok dette endel rimligere. Har fortsatt igjen å se adaptere til pris som Runar nevner, men den gutten pleiere jo å vite hva han snakker om når det gjelder felger og slikt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 24, 2005 search the web.... sjekk nettsteder i usa for eksempel http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC%2DC20%2D6701 her er f.eks 5X112 -> 5X130 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 24, 2005 Har du funnet noen adaptere Kim? Er selv muligens på jakt etter adaptere fra 5x120 til 5x100 Hei igjen, har vært på jobb en uke og har ikke rukket å svare her før nå... Jeg har fått litt innside info om at VWcarconsult har, men skal sjekke dette nærmere... Skal holde deg/dere oppdatert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 24, 2005 Neida, slutt og tull... Tror mange av de litt større felg/dekkfirmaene har dette på lager og prisen er vel rundt 2000 kr fullpris skulle jeg tippe, da er lange bolter inkludert. Vet at bror Jan Tore har 4 stk 20mm spacere fra 5x112 til 5x100 liggende i "skuffen" hjemme, ulempen er at felgene man bruker må ha høyt offset i utgangspunktet for å passe med 20mm spacer... Jan Tore ville vel ikke kvitte seg med disse vel?? Nærmere bestemt til meg Får man noen adaptere som bygger mindre enn 20mm?? Har sett att H&R har noen men de er med bolter fastmontert...så man må bruke muttere til å feste felgen..Veit ikke hvor heldig dette er... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 24, 2005 Jan Tore ville vel ikke kvitte seg med disse vel??Nærmere bestemt til meg Får man noen adaptere som bygger mindre enn 20mm?? Har sett att H&R har noen men de er med bolter fastmontert...så man må bruke muttere til å feste felgen..Veit ikke hvor heldig dette er... Send han en PM da vel... Nei du får ikke tynnere overganger enn 20mm fordi adapterne settes på bilen først og da må bolthodene få plass inni adapteret så de ikke treffer felgen når den settes på over adaptret. Mulig man kan dreie ned ned litt eller få tak i bolter med kort hode, men da blir det hele litt mer på kanten... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 24, 2005 Dersom det er spacere av typen som en først bolter fast i bilen for så å feste felgen på spaceren så burde prisen være ganske lik for adaptere. Men er det kun avstandsadaptere som bruker lengre bolter er nok dette endel rimligere. Har fortsatt igjen å se adaptere til pris som Runar nevner, men den gutten pleiere jo å vite hva han snakker om når det gjelder felger og slikt Hehe, greit med en viss autoritet, men kan godt hende adapterne er dyrere enn jeg mener å huske. Men det finner vi kanskje ut når noen handler og sier hva de kosta... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 25, 2005 Hehe, greit med en viss autoritet, men kan godt hende adapterne er dyrere enn jeg mener å huske. Men det finner vi kanskje ut når noen handler og sier hva de kosta... Adaptere på 20mm UTEN integrerte bolter (ble benyttet på Boraen med overgang fra 5/100 til 5/112) kostet rundt kr 1.500 for paret hos Felgimport for et par år siden såvidt jeg husker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 25, 2005 Jeg har et sett H&R adaptere til salgs men det er 5-100 til 5-130 Dvs Porsche-adaptere. Men det er vel ikke det du er på jakt etter. De er i alu med integrerte bolter med muttere og spesialbolter til å feste spacern i navet på bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 25, 2005 Jeg har et sett H&R adaptere til salgs men det er 5-100 til 5-130 Dvs Porsche-adaptere. Men det er vel ikke det du er på jakt etter. De er i alu med integrerte bolter med muttere og spesialbolter til å feste spacern i navet på bilen Nix! her er man på jakt etter overgang ifra 5x100 til 5x112... Men takker for svaret endog.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 25, 2005 Skal nemlig ha på ett sett med disse røverne på A3`n etterhvert.... Hohoho! julekvelden 2... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 25, 2005 OT: Få ut et bilde a Kim, og kom deg på MSN! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 25, 2005 Skal nemlig ha på ett sett med disse røverne på A3`n etterhvert.... Hohoho! julekvelden 2... Står ett sett med slike tilsalgs i 8,5 og 10x19 til 6500 kroner.. men boltsirkel 5x120 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 25, 2005 Adaptere på 20mm UTEN integrerte bolter (ble benyttet på Boraen med overgang fra 5/100 til 5/112) kostet rundt kr 1.500 for paret hos Felgimport for et par år siden såvidt jeg husker. Dette høres ut som en mer korrekt pris ja... men 3000 for paret er jo overkommelig det da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 26, 2005 Står ett sett med slike tilsalgs i 8,5 og 10x19 til 6500 kroner.. men boltsirkel 5x120 Sier du det ja, har kjøpt allerede ser du Men i 18x8,5 da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 27, 2005 Ja ,da er det klarhet i saken.. Felgadaptere koster følgende:1490.- og med bolter:1990.- for ett par DVS 2 stk..og man bør ha 4 Dette er på VWcarconsult..../Kim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...