#1 Skrevet Oktober 10, 2010 har kjøpt en g60 motor m. turbo og må ha større bremser foran. har funnet sports skiver i 256 mm men trenger da også caliper som passer på skivene link til skivene: de skiven jeg har tenkt på er de nederst på siden. http://www.germanautoparts.com/Volkswagen/Cabriolet/Brake/473/1 her er også en link over calipere de selger til bilen min. men vet ikke om noen av disse vil passe? http://www.germanautoparts.com/Volkswagen/Cabriolet/Brake/43/1 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 10, 2010 selv bruker/skal jeg bruke g60 skiver 280mm med custom adaptere og orginal calipper på min golf 1 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 10, 2010 nice : P så jeg kan bruke mine calipere da? trenger vel ikke noe adapter elns jeg antar jeg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 10, 2010 nice : P så jeg kan bruke mine calipere da? trenger vel ikke noe adapter elns jeg antar jeg? for å bruke 256mm skiver så tror jeg du må bruke calipper holder muligens calipper også fra endre audi 80 f.eks. Men søk, litt her så finner du svaret på det evt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 11, 2010 selv bruker/skal jeg bruke g60 skiver 280mm med custom adaptere og orginal calipper på min golf 1 Og det vil nok ikke Statens Vegvesen godkjenne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 11, 2010 for å bruke 256mm skiver så tror jeg du må bruke calipper holder muligens calipper også fra endre audi 80 f.eks. Men søk, litt her så finner du svaret på det evt:) Calipper og carrier fra enten scirocco 16V eller fra Audi 80/90 typ 85 med 256mm fremme Er andre calippere (Girling 54) kontra VWII som du har idag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 11, 2010 Om du har servo på bilen din,kan du bruke corrado hjulboss,styrestag,nedrebærekule,280/22 skiver,fjærben og S2cal.Dette ble godkjent på min cab. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 11, 2010 (endret) såpass : P selger de dette på germanautoparts.com fint hvis du kunne lagt med link sånn at jeg får bestilt riktig : P passer vel IKKE med 14" felger da er evt. hjulboss samme som wheel hub eller er jeg helt på jordet? har justertbare coilover på bilen min så blir vel litt kaos ang. fjærbenet : S 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 11, 2010 Passer med calipere fra Audi 90 T81/85, til Ø256 skiver. Lurer på om Thomas Bruket har det liggende, vært til salgs leeenge.. Hvis dem ikke er solgt da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 11, 2010 Må også ha Carrier fra samme typ81/85 for å smekke 256mm og Gerling 54 på orgnal spindel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 11, 2010 Om du har servo på bilen din,kan du bruke corrado hjulboss,styrestag,nedrebærekule,280/22 skiver,fjærben og S2cal.Dette ble godkjent på min cab. Hvorfor må det være med servo? Hva er forskjellen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 11, 2010 Årsaken er styrestagets innfestning til tannstangen.Tannstangen på golf 1 med servo har innvendig gjenger for styrestaget,mens uten servo har bolt,altså motsatt.Bruker man corrado hjulboss må man bruke styrestag fra corrado da disse er lengre.Bilen må også senkes min.3cm.for å få mest mulig rett vinkel på syrestag til hjulboss. Hjulbosset fra corrado har bredere innfesting til fjærbenet enn golf 1,Bruk derfor corrado fjærben med golf 1 demper, fjær og topplager. Disse delene kjøpes brukt for en billig penge. Bruker du S2 cal.må du ha min.15" felger. Med S2 cal.må du bruke bremseslanger fra BMW 5serie.Dette oppsettet ,sammen med G60 bremser bak gir meget gode bremser! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 11, 2010 (endret) Ble interresert i denne eg også. Hadde vert fint med Bolt-on 280mm. Uten å risikere bumper-steer eller costom braketter. Basert på ETKA så er det samme delenummer på spindel på Corrado og Golf 3. Har hørt om det montert, men at det har ført til bumpersteer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 12, 2010 Kan du forklare dette med bumpersteer nærmere? Hadde ingen avvik på forstillingskontrollen som ble utført før godkjenning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 12, 2010 Årsaken er styrestagets innfestning til tannstangen.Tannstangen på golf 1 med servo har innvendig gjenger for styrestaget,mens uten servo har bolt,altså motsatt.Bruker man corrado hjulboss må man bruke styrestag fra corrado da disse er lengre.Bilen må også senkes min.3cm.for å få mest mulig rett vinkel på syrestag til hjulboss.Hjulbosset fra corrado har bredere innfesting til fjærbenet enn golf 1,Bruk derfor corrado fjærben med golf 1 demper, fjær og topplager. Disse delene kjøpes brukt for en billig penge. Bruker du S2 cal.må du ha min.15" felger. Med S2 cal.må du bruke bremseslanger fra BMW 5serie.Dette oppsettet ,sammen med G60 bremser bak gir meget gode bremser! Såvidt jeg husker kan man vel også bruke dette på biler uten servo,trenger da bærekule fra Golf 2 og kun endeleddet men det kan gi litt bumpsteer pga merkelig vinkel på styrestaget Spindelhuset kan man bare maskinere av noen mm så passer det med golf 1 dempere Er uendelig diskutert frem og tilbake på f.eks VWVortex Men dette er jo aldri noe som er levert originalt så jeg ser ikke helt hvorfor biltilsynet godkjenner dette uten noen papirer selv om det kun er "originale" deler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 12, 2010 Kan du forklare dette med bumpersteer nærmere?Hadde ingen avvik på forstillingskontrollen som ble utført før godkjenning. Når hjulet fjærer vil det også svinge http://en.wikipedia.org/wiki/Bump_steer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 12, 2010 (endret) Dette må inn med tesje..Hvorfor skal bumpseer oppstå på golf 1 med fjærben fra corrado,har jo samme innfestning oppe og nede samt rett vinkel fra tannstang til boss? Håper noen kan gi gode innspill på dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...