Bilder Pikes Peak Hill climb 2010

Anbefalte innlegg

da "fant" jeg endelig minnebrikka med litt bilder fra turen til Pikes Peak 2010,så da kommer litt bilder!

4 ukers Tur til Usa i sommer passet endelig inn med en tur til Pikes peak,Familien min bor oppi Laramie/Wyoming akkurat over delstatsgrensa til Colorado,en stat som det forøvrig er en av de minst populærte statene i usa,og det er faktisk mere kveg her enn innbyggere(ja kan vell si det sånn Big horn er nedtur etter biffene der borte:)

3 timers kjøretur var det som ventet oss tidlig på morran,siden de stenger fjellet ca kl 08.00 på løpsdagen måtte vi bare koste på!

vi rakk å komme oss inn før portene stengte! heldigvis:) Biletter hadde vi sikret oss på Forhånd da det blei litt rimeligere,kan også kjøpes i porten og mener da prisen var 45 $ pr pers.

Siden vi annkom såpass sent rakk jeg ikke en tur i "pit" for å ta bilder av bilene der,hadde nok med å finen en plass å parkere, det blei stopp med mile marker 9 i løypa,her var en fin stor parkeringsplass med god utsikt over løypa,utedoer med vann,da var det bare å dra frem piknikk kurven å vente på moroa skulle begynne.

Til obs til andre som eventuelt skulle ta turen! som det står i guiden! pass på høydesyke! selv om jeg er en godt trent person og kom fra opphold på 2300 m høyde,så holdt jeg på å "dø" etter noen få hundre meters gåtur opp til engineers corner hvor flesteparten av bildene er tatt,og jeg befant meg da "kun" på rundt 3000m .

Og ja ta med tøy! startet dagen med 25 grader og sol,slapp akkurat unna regn på slutten av dagen og 5 grader,på toppen begynte det snø..! og dette midt på sommeren!

i år var året der alle forventet Nobuhiro "Monster" Tajima skulle under 10 min,men en tid på 10:11:5 Med punktering er heller ikke galt.

En del av traseen oppover er blitt asfaltert med årene,og dette var siste året med grus slik jeg forstod det,nå skulle hele veien asfalteres opp!

De fleste mener fortsatt Rod millens 10:04? er den sterkeste tiden opp fjellet fortsatt!

Gruppe B rally bilene er fortsatt langt oppå lista med sine tider,feks så var Dahlenback sin tid mye seinere og med 10:39 på Rhys Millen ikke mye raskere en hva Rally bilene gjorde,og husk dette er biler som "kun" er laget for å kjøre opp pikes peak.

Bilde260.jpg

Bilde254.jpg

Bilde233.jpg

Bilde203.jpg

Bilde199.jpg

Bilde197.jpg

Bilde195.jpg

Bilde194.jpg

Bilde193.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kule bilder, og jeg er misunnelig på opplevelsen din! Takk for bildene :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var en utrolig flott opplevelse ja,annbefales om noen skulle være i området.

der den evoen røk ut var vist vanlig plas så kjøre ut,hvis dere ser forann bilen er det null skog,var en bil som planta seg nesten 50m inni skauen der i fjor.Farten er oppmot 200 km/t på rettstrekket før svingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En "smule" misunnelig! Må få til en lignende tur en gang i livet:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nest eldste motorsport arangementet som finnes i Usa.

egen frekvens på radioen på raceday som sender driekte fra løpet.

Pikes peak ligger kun en god times kjøring fra Denver i Colorado som er en storby med god connection på fly.

i usa får du som regel "free" stoppover når du flyr,fløy newark,stopp 2 uker i denver og videre til San fran uten tilleg i prisen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.