Audi 100 C4 bakdør som går opp under kjøring

Anbefalte innlegg

Hei,

Har vært å kjøpt meg en 92 mod. Audi 100 2.8 som har en bakdør som ikke holder seg lukket.

regner med at det er låsekassen som kødder, men tenkte jeg skulle høre om noen har erfaring angående dette før jeg begynner å bytte noe.

tidligere eier sa at den brukte å holde seg igjen, men at den ikke kunne lukkes for hardt, for da gikk den ikke i lås. nå går den opp i hytt og pine. som oftes i humper.

noen som har fikset dette før? byttes? smøres? justeres?

på forhånd takk! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde nøyaktig det samme på min, når jeg kjøpte den.

Måtte være veldig forsiktig, ved lukking av døren.

Skiftet låskasse, så var alt i orden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde nøyaktig det samme på min, når jeg kjøpte den.

Måtte være veldig forsiktig, ved lukking av døren.

Skiftet låskasse, så var alt i orden.

okey. :) ja, regner med at det er den greieste løsningen. :) takker for svar! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk wiren som går fra den innvendige døråpneren :) På min så hadde dette tydeligvis vært demontert tidligere, og da var wiren lagt feil. Lå så den ble knekt når ruta ble kjørt ned, og den hadde da fått en permanent bøy som ikke passerte helt greit inn i strømpa igjen, noe som resulterte i at den innvendige åpneren var delvis betjent. Lagt merke til om de innvendige håndtakene går tregt/tungt? Har forøvrig hatt samme problemet på begge bakdørene med noen måneders mellomrom. Plutselig så spratt døra opp i sving..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.