'86 Scirocco GTX 16VTurbo! (Prosjekt eller i deler)

Anbefalte innlegg

Artig bil som begynner å bli temmelig sjelden etterhvert...

Er fortsatt noe montering som gjenstår for at denne er klar for veien igjen, så selges som et lite prosjekt.

-Den har vært plukket fullstendig i molekyler og bygget opp igjen fra bunn med nye deler rundtom, bla: Bremser, Weitec Gewinde, alt av foringer, motorfester, fjærbeinslagre, stabstag (over, under, fremme+bak), osv, osv...

-Det har blitt bygget om til wireoverføring for bruk av 02A kasse, så evt girkasse og fester følger bilen, wire og skiftbox er montert i bilen.

-Den har vært fullstendig rensket innvendig for asfaltplater og isolasjon, støydempende masse er malt over hele bunnen innvendig.

-Er lagt opp og koblet ferdig digifant fra G60, brytere fra G2/Corrado er montert i dashen, samt ratthendler, batteri er flyttet bak i hjulbrønn med hovedbryter i dash.

-Elektriske vinduer og speil.

-Er sort skinntrekk i dørsider og bak, baksete i skinn. Ellers sort tak og gulvteppe.

-Bilen står på 7x15 racingslicks, har også 9x16 Borbet T med nye Eagle F1 dekk som kan følge med...

MOTOR:

-1.8 KR som er overhalt med alle lagre, tetninger, ringer, etc.

-Rs2 stempler og råder, forsterkede rådelagre.

-S2 Innsug

-Grenrør fra A.M.E-Racing, T3-flens.

-1.8T Fuelrail, 3.0/3.8/4.0 FPR.

-Arp-topplokksbolter.

-Uttak for oljekjøler.

-Ny reg reim, løpehjul, etc.

-Toppen er portet, nye tetninger, står PL kammer i.

-G60 svinghjul, 4pucks sinterlamell.

-+++

Har både K24 turbo eller Garret t3/t4 som kan følge motor.

02A girkasse av nyere dato følger og med, samt flere clutcher, (racing+sport)

Ellers følger det med et hav av deler som trengs og er greit å ha, seff radiatorer, slanger, kjølere, sensorer, duppeditter, digifant hjerner, etc etc etc... Har desverre ikke skinnstolene foran lenger, men evt noen golf 2 seter eller bøttegreier...

Pris...? 25000kr, er ingen ufin pris med tanke på hvor mye delene her koster løst og hvor mange hundre arbeidstimer spm allerede er lagt i denne bilen, er strøken både utvendig og innvendig, gjenstår bare å montere sammen delene rundt motoren;)

Er også montert HVITE blinkers fremme på denne, kostet en god formue bare de siden de ikke lages lenger:)

og ja.... om noen skulle lure på noe så er det bare å ta kontakt på PM;)

nyrocco1.JPG

nyrocco2.JPG

nyrocco3.JPG

rocco3.JPG

DSC00627.JPG

DSC01565.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ohoy!

Ingen som vil ha seg et lett prosjekt i vinter og morsom banebil til sommeren?

Er no ganske så grei pris for 16v rocco i denne standen og med nyoverhalt motor og ellers alle godbitene som følger med...

Blir å treffe på tlf 99028496 fra onsdagen av!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huhu!

Her er det bare å sette G60 motor rett oppi og kjøre, el nett og alt ligger klart;)

Så kan vurdere salg uten motoren også...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det mulighet for og registrere denne eller? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det mulighet for og registrere denne eller? :)

Jepp, Eu-godkjenne det så hente ut skiltene igjen;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åpen for skapelige bud på denne uten motor siden det er noen som ønsker kun motoren. Er fortsatt bare å sette G60 motor rett oppi og kjøre;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags montering gjenstår?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags montering gjenstår?

Sette i motor, montere turbo-lage oljeretur, koble opp slanger, rør, til vann,olje, luft, og annet rundt motor. Downpipe+eksos må lages ferdig, rørgater til intercooler må tilpasses, ellers ikke så mye custom arbeide, er mest å bare sette sammen det som er av deler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal snart flytte bilparken til nytt verksted og da blir denne noe i veien, vurderer det meste av bud på bil, motor og ellers deler!

Selger helst ikke understell fra bil da denne er greit å ha rullende... Og motor sammensatt slik den er idag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har grubla att og fram på å handle inn denne godbiten mer enn en gang, men vi får se om det er "botavon" i PL-Golfen min;). Hva slags motor hadde denne originalt, forresten? Nå er ikke alltid hukommelsen min den mest pålitelige, men jeg mener å huske at dette er den orange Vidar hadde i sin tid og at den var basis med DX-motor (før det ble putta i en mer adekvat G60).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har grubla att og fram på å handle inn denne godbiten mer enn en gang, men vi får se om det er "botavon" i PL-Golfen min;). Hva slags motor hadde denne originalt, forresten? Nå er ikke alltid hukommelsen min den mest pålitelige, men jeg mener å huske at dette er den orange Vidar hadde i sin tid og at den var basis med DX-motor (før det ble putta i en mer adekvat G60).

Denne er orginalt med 139hk 16v KR ;)

Er opprinnelig rød ja, stod G60 turbo i den når eg kjøpte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.