#1 Skrevet Oktober 11, 2010 Hei Har et aldri så lite problem med 1997 Audi A4 1,9 tdi quattro 110 hk. Bilen starter og går etpar minutter når motoren er skikkeli kald og der er kjøligt ute. når det har gått etpar minutter, så går den litt fjuskete opp til rundt 12-1300 rpm og så stopper den. når eg prøver å starte ijenn med en gang, så berre starter og stopper motoren med en gang. Har funne ut at pumpen i tanken ikke levere diesel og har forsøkt med slange frå en beholder med diesel på vegg rundt en meter over filtere, men er akurat samme problem. har også skiftet filtere og retur ventilen oppå filtere. Prøver eg å kjøre bilen så ryker den voldsomt mye kvit røyk vist eg trakker til. den bruker ikke vann. kommer også en freselyd frammi motor rommet. Når eg leser av diagnose, så kommer det opp følgende feilkoder: 00765 - Modulating Piston Movement Sensor (G149) 35-10 - - - Intermittent 01268 - Quantity Adjuster (N146) 18-00 - Upper Limit 01268 - Quantity Adjuster (N146) 19-00 - Lower Limit kan ikke tro at dieselpumpen har tatt kveld etter 153 000 km? skulle vel ikke vert så temperaturavhengi korleis den oppføre seg då? Håper noen har noe forslag til en løsning på problemet: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 13, 2010 Finner ikke ut av problemet, så nå er bilen på verksted. kommer med rapport når bilen er fikkset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 14, 2010 Hvit røyk er sikker uforbrent diesel, Kan være noe galt med tennings tidspungt eller kompressjon. Så nå bilen har gått et par minutter og du ikke har ettergløding lenger begynner motoren å fuske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 14, 2010 Hvit røyk er sikker uforbrent diesel, Kan være noe galt med tennings tidspungt eller kompressjon. Så nå bilen har gått et par minutter og du ikke har ettergløding lenger begynner motoren å fuske. ville den ruset seg litt hakkete opp til rundt 1300 rpm og så stoppet ved dårlig kompresjon? Når eg prøver å kjøre bilen når den går, så kan eg kjøre normalt noen hundre meter og så tar den ut som en rakett uten at eg gir gass og så stopper den. det kan vel ikke ha noe med dårli kompresjon å gjera? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 14, 2010 Då har eg fått en tilbakemelding. Dieselpumpen som er problemet. Noen som har en å selge? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...