#1 Skrevet Oktober 12, 2010 Heisann. Har ein Audi A6 2000mod 1.8turbo. Har hatt bilen inne på verksted å bytta litt deler, så som tannsnekke, temp-føler, magnet - drev og airbagsensor. No har eg fått bilen tilbake, å den går veldig dårlig. Nesten som om turbo ikkje er der. Har hørt at når motoren går i nødmodus, så lader turbo kun 0.2. Ole Jørgen Frimann - Nilsen var så snill å hjalp meg å las av feilkoder på bilen. Har fått opp feilmelding på bankesensor og luftmengdemåler. Han resette desse, å då kjente eg i 0.5 sekund at bilen gjekk som vanleg, før den gjekk i "nødmodus" igjen. Bilen er chippet dersom dette har noko å sei. Det eg lurar på er om verkstadet kan ha vært borti noko når dei har rota med bytting av tannsnekke, temp-føler og magnet drev??? Magnet drev er visst eit eller anna på framakslingen som sørger for at speedometeret fungerer. Nokon som veit kva som kan være galt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 12, 2010 Her er feilkodene: Address 01: Engine Labels: None Control Module Part Number: 4B0 906 018 AA Component and/or Version: 1.8L R4/5VT 0006 Software Coding: 04502 Work Shop Code: WSC 66565 VCID: 60D17BD4CA31 5 Faults Found: 16885 - Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal P0501 - 35-10 - - - Intermittent 18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 35-10 - - - Intermittent 16712 - Knock Sensor 1 (G61): Signal too High P0328 - 35-10 - - - Intermittent 16717 - Knock Sensor 2 (G66): Signal too High P0333 - 35-10 - - - Intermittent 17521 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S1: Internal Resistance too High P1113 - 35-10 - - - Intermittent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 12, 2010 Kjører på 95 oktan? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 12, 2010 kan jo være feil på lambada da... Ser nesten ut som det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 12, 2010 Er nok 95 ja... kordan det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 12, 2010 Kan dei feilkodene ha komt ved bytta av tempsensor (trur den heitte G62), bytte av magnet drev eller bytte av styresnekke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 13, 2010 Tenningsbank. Bensinen selvantenner pga for høyt trykk (chippen) og dermed så kutter den effekten for å spare motoren. Alle biler med chip skal kjøres på 98 eller 99 oktan. Kjør tanken tom og fyll 98 og se om feilene fortsatt er der. Er det tempføler på eksosen eller vannet? Bra med strøm på bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 13, 2010 G62 er vanntempsensor. Som Petter sier, chippet bil skal man kun bruke 98/99okt, ikke 95. Merker også forskjell på effekten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 14, 2010 Er vanntempsensor ja.. Batteriet er heilt nytt og masse strøm på! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 14, 2010 Har halv tank no... - bør eg vente til den er nesten tom, eller kan eg fylle på med 98 no? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 14, 2010 kjør den så tom du tør! Jeg måtte gjennom gjennom 2-3 tanker med 99 oktan før den sluttet å gå i nødmodus. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 14, 2010 men siden du skriver at den ble sånn etter verksted besøk regner jeg med den gikk bra føre?? tviler på at verkstedet har tappa ut 98okt bensinen din å fyllt på 95. kjører selv chippa 1.8t, er klar over at det blir sagt kun 98 /99 okt. men forskjellen mellom 95 og 99 er ivertfall ikke merkbar på min...... så jeg tviler sterkt på at det å bytte bensin vil løse ditt problem. Sikker på at de ikke har vært borti no ledninger / kontakter mens de har vært nedi der å holdt på da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 14, 2010 Neida, er ikke sikkert det er bensinen, men et sted må man begynne og da er riktig drivstoff steg 1. Kan verkstedet ha lastet opp originalprogramvaren? Kan være at lambda viser feil pga feil blanding, og blandingen kan kanskje bli feil da den får tenningsbank. Har vært borti en chippa A6 1.8T som gikk på 95, og den fuska og gikk dårlig. Men som sagt, riktig bensin ville vært mitt 1. valg. Hva med å ta en tur til verkstedet å si at den gikk greit før verkstedbesøket og som en dass etter? Fikk ikke med deg den setning der det stod.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 14, 2010 Om du merker tenningsbank på chippet 1.8T kan etter min erfaring sansynligvis ha noe med hvilken chip en kjører på. Kjørte tidligere en chippet A4 på 95 oktan uten å merke noe som helst, den gikk klokkerent uten noen problemer i det hele tatt. Var heller ikke den gang klar over at 98 oktan var anbefalt på chippet 1.8T. En annen 1.8T hadde helt tydelig ikke godt av 95 oktan, kjentes ikke bra ut i det hele tatt. Gikk straks over til 98 oktan og alle symptomer på for tidlig tenning forsvant, ble merkbar bedre effekt også. Ville som sagt tidligere i tråden forsøkt å kjøre på 98 oktan en stund for å se om det hjelper, om ikke annet så har du i allefall eliminert en mulig feilårsak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 14, 2010 feilkode 18010 power supply terminal 30 too low er vel noe å gå på...mål ladeamp og spenning... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 14, 2010 Tips: Under ekspansjonstanken ligger det plugger for lambda, bankesensorer osv. Skru løs tanken å se etter om de kan ha glemt å koble sammen noe der når de har skifta tannstang di. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 14, 2010 feilkode 18010 power supply terminal 30 too low er vel noe å gå på...mål ladeamp og spenning... Det er en feilkode som du finner i 3 av 4 audier som har en annen feilkode. Den betyr som regel ingenting. Den kan komme under en skikkelig kaldstart hvor spenningen dras lavt nok i et sekund under start. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 14, 2010 Eg har jo kjørt på 95 stort sett heile tida etter at eg chippa bilen, å har aldri hatt problem med at den går dårlig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 15, 2010 Eg har jo kjørt på 95 stort sett heile tida etter at eg chippa bilen, å har aldri hatt problem med at den går dårlig... Då har du kanskje grunnen din. Jeg synest det er dårlig at di som har chippa bilen din ikke har gitt deg beskjed. På min bil har de tatt seg bry med å klistre et nytt merke i tanklokket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 16, 2010 Johan Lindstrøm som har chippa bilen min, å han sa selvfølgeleg at eg burde bruke oktan 98 for mest effekt, men eg trudde det var ok med 95... Men men, går vel seg til igjen då om eg bruke 98??? Berre merkeleg at det skulle skje rett etter eit verkstedopphold! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 16, 2010 Snakk med verkstedet hvis du mener de har gjort feil! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 2, 2010 Har no snakka med verkstaden, å dei har bilen inne å feilsøker litt as we speak. Problemet er at dei ikkje finn noko som helst. Det er 3 - 4 stk som har prøvd den, å dei seier at dei ikkje synest at den går dårlig... HALLO! - Bilen er 150hk orginalt, i tillegg chippa til 192 hk, men den går DÅRLIGERE enn den gjorde før eg chippa den. At dei ikkje merker dette synest eg er merkeleg. Dei har og sjekka alle slanger osv, men ingen hull - Når ein gir gass å belaster turboen, så høyrer du at det kjeme ein suselyd men turboen slår ikkje inn. Suselyden endres etter kor mykje du belaster bilen, så eg rekner med det er turboen som lagar denne lyden... nokon gode forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 2, 2010 Defekt resirk.ventil? Membran ryker, spesielt på chippede biler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 2, 2010 Tips:Under ekspansjonstanken ligger det plugger for lambda, bankesensorer osv. Skru løs tanken å se etter om de kan ha glemt å koble sammen noe der når de har skifta tannstang di. sjekka du dette!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 2, 2010 Verkstaden fekk beskjed om å sjå under ekspansjonstank, så dette har dei nok gjort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...