#26 Skrevet November 2, 2010 Legger til det at bilen gjekk dårlig når eg fekk den tilbake ifrå verkstad. Bilen hadde omtrent stått i ro i eit par månedar før den var på verkstad... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet November 2, 2010 Defekt resirk.ventil? Membran ryker, spesielt på chippede biler. Resirk venti? er dette N75 ventilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet November 2, 2010 Nei, denne ventilen slipper ut overtrykket på tomgang, ved giring osv. Hvis den ikke er tett vil bilen gå dårligere. Sitter foran motor, bak radiator høyre side (venstre hvis du står foran bilen og kikker oppi motorrommet). Knotete å komme til.... Er vel lettest å bytte den nedenfra. Søk på diverter valve. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet November 2, 2010 Hvis resirken er knekt og står åpen, vil bilen gå dass ja. Hører du at det blåser? Er det åpent der vil du nok høre en tydelig blåselyd. Samme hvis wastegate-lokket er knekt/skadet. Slik var det på min B5 når den gikk DASS. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet November 6, 2010 Verkstad finner fortsatt ikkje feilen... Bilen har ikkje resirk ventil meiner verkstaden... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet November 7, 2010 Alle 1.8T har vel orginal resirk såvidt jeg vet. Om du ser på bildene i denne tråden så ser du hvor den ligger http://www.audi-forums.com/b5-forum/44470-intake-dv-1-8t.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet November 7, 2010 Hva slags verksted har du bilen på? Stemmer at alle 1.8T har en org. resirkventil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet November 7, 2010 Verkstad finner fortsatt ikkje feilen...Bilen har ikkje resirk ventil meiner verkstaden... Hvis de mener det er den fjerna noe den ikke skal ellers så bør du holde deg unna det verkstedet. Alle turbobiler fra Audi kommer med resirkventil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet November 7, 2010 Litt av et verksted ja.... Vet ikke hva det står i delelistene dere, men kan være resirk.ventilen står oppført som "Diverter Valve". Få dem til å søke i delelistene sine etter 06A-145-710-N (denne er til 225hk Audi TT). Denne passer på bilen din og er sterkere enn den som sitter på bilen din originalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet November 7, 2010 Eller oppgrader til Forge resirkventil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet November 8, 2010 Kva er fordelen med Forge resirkventil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet November 8, 2010 Ingen ting hvis du kun kjører originalt eller med chip. Den du fikk delenr er også den sterkeste med membran. Originalventilen har membran som fungerer flott og er helt tett så lenge den ikke er defekt. Forgen er med stempel og det er fler som sliter med å velge riktig fjør for å få riktig motstand i stempelet. Disse må (burde hvertfall) også smøres opp med fett ca 2 ganger i året. Hadde en slik forge og etter bare få mnd var fettet borte og stempelet hadde lagd merker i selve ventilen. Erstattet den da med TT 250hk ventilen og alt fungerte flott. Forgen koster vel ca 3 ganger mer også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...