Passat 3C "Steering Column Lock Defective"?

Anbefalte innlegg

Får opp denne feilmelding på min 06 Passat, og da vil ikke bilen starte. Vri litt på rattet låse/låse opp igjen, stryke litt på dashbordet osv, så starter den, men det er jo ikke sikkert det fungerer i all evighet...

Fant denne tråden på Vortex, og det er tydligvis mange som har problemer med dette.

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3656214-Steering-Column-Lock-for-2006-Passat

Fant noen ymse tråder om dette på forumet her, men ikke særlig mye nyttig informasjon.

Virker noe forskjellig på hva som er feil, fra startsperre til rattstamme til batteri, så mulig forskjellige feil kan gi samme feilkode?

Er det mange som har hatt problemer med dette lurer jeg på, samt hvordan erfaringene er med å få dette dekket på reklamasjon på en bil som er snart 5år?

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror faren min fikk samme melding, som forsvant. Fant vel ut at det var rattlåsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bilen kjøpt ny i norge og har reklamasjonen på 5 år vil jeg tro dette går under det? Stikk innom en Møller og si at SÅNN skal det ikke være.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært skiftet noen rattlåsstyreenheter i senere tid på disse ihvertfall :) Den som sitter nede på rattstammen. Får da ofte opp feilkoder, og den gir lignende symptomer. Er veldig synkronisert med startsperren, så det kan bli litt trøbbel av det. Ved utskifting så må den kodes mot startsperre, men er bilen din under 5 år og ny hos forhandler i norge så vil jeg ikke tro at dette skulle være noe problem å få utbedret uansett.

Mvh Anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har snakket med en kyndig VW mekaniker i dag, og dette var altfor vanlig. Er visst en styreenhet på rattstanga og noe komfort styreenhet-opplegg som roter det til. Har fått opp diverse andre feilmeldinger i dag på parkeringsbrems,motorfeil og lavt oljetrykk på motor, så det kommer opp masse rare falske feilmeldinger når dette tar kvelden.

Blir en tur til møller ASAP!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rattstammen er forøvrig skiftet på garanti en gang tidligere på denne bilen, da den var rundt ett år gammel mener jeg å huske - dvs før jeg fikk den. Om det skulle være relevant.

Forøvrig skal de seff dekke dette på reklamasjon :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytta ratstamma på min men eg fikk det ikkje på garrantien:-(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytta ratstamma på min men eg fikk det ikkje på garrantien:-(

Hva var årsaken til det ? Bruktimportert bil ?

Hvis ikke har du blitt "lurt" av verkstedet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei bilen er ny i norge, men dei klaga på att den va kjørt over 100t km,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei bilen er ny i norge, men dei klaga på att den va kjørt over 100t km,

Reklamasjonsretten er i prinsippet fri for km-begrensninger, så det spiller ingen rolle, men slitasjeavhengige deler er selvfølgelig påvirket av alder og km. Det er jo således forskjell på 195' km og 105' i praksis, men de har dekket både dyser, en tåkelykt og el. motor i setet på min bil de siste månedene og den har gått 125' km.

Dette ville jeg definitivt klaget på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.