sinsykt dunking i humper foringer/dempere gåen?

Anbefalte innlegg

Hei!

Den siste vintern og sommern har virkelig tatt knekken på stakkars audien min. Det siste er at når jeg kjører i humper eller bare kummelokk og liknende så dunker det noe sykt i bilen, føles som akslene er løse..:o i tillegg så uler det noe voldsomt i varierende grad når jeg kjører feks etter motorvei, bilen virker litt mer nervøs også, tenker kanskje hjullager ellerno? kan dette forårsake dunking også? bilen er forøvrig en 93 audi coupe 2.8q

hvis det er foringer og hjullager som må byttes, hvor pleier dette å ligge sånn prismessig å bytte?

lars :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjul lager lager ikkje dunkelyd, men ulelyden kan nok vere det ja.. Du får hive den på bukk å begynne å sjekke etter slark. Er den begynt å bli nervøs/drar ut til sida ved akselerasjon foreksempel er foringane til bærearmane gådne. Dunking i hump kan og vere top bolt til demper som har løsna litt.. Foringer er itj spes dyrt. Men sku eg skifta hadde eg bestilt meg eit komplett kit fra powerflex eller 034motorsport. Koster mindre enn originalt og so blir bilen tight og fin.. lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar! hvor er det billigst å få tak i powerflex? eller hvor selger de det? har egentlig lenge tenkt på de foringene men aldri blitt noe av!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jeg helt enig i. Det er god økonomi i å skifte alle foringer, kuler, ledd og stag + investere i et sett skikkelige dempere når man først driver. Firehjulskontroll må man ha uansett, og når man har gjort det behøver man ikke å bekymre seg for det på de neste 200-250k km. En bonus er at bilen blir som ny å kjøre...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.