Sånn kjapt: Bestemt rekkefølge å lufte bremsene på Touran?

Anbefalte innlegg

Skal lufte bremsene på Touranen til broren min i kveld, men må først høre om det er en spesiell rekkefølge dette skal gjøres i på denne bilen - aldri godt å vite med disse nye bilene:p

2005 modell, om det har noe å si.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

grunnregelen er: HB,VB,HF,VF

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det veit jeg, men kunne jo være at det var noe spesielt på disse nyere bilene enn hva jeg er vant med fra de gamle jeg pleier å pusle med:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vf,hf,vb,hb er det faktisk,ganske vanlig på nyere vag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så begynne foran, altså? Det var da stikk motsatt av det man var vant med:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stoler på deg, Geir, og gjør det sånn:)

Takker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal IKKE begynne forran!

Du skal alltids begynne på det hjulet som er lengst vekke fra bremsekraftforsterker, dvs på høyrebakhjul, deretter gå til venstre bakhjul, høyre forhjul så venstre forhjul..

Er en ganske gylden regel for oss som er bilmekanikere dette, ikke noe spesielt om det er VAG, Opel, BMW eller hva det måtte være..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal IKKE begynne forran!

Du skal alltids begynne på det hjulet som er lengst vekke fra bremsekraftforsterker, dvs på høyrebakhjul, deretter gå til venstre bakhjul, høyre forhjul så venstre forhjul..

Er en ganske gylden regel for oss som er bilmekanikere dette, ikke noe spesielt om det er VAG, Opel, BMW eller hva det måtte være..

Elsa original rep sier noe anet da..og den sier starte forann

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sier kansje det, jeg har jobba på møller i 2år, og vi gjorde det alltids på min måte uansett da, så må være noe spesielt ekstra ordninært romforsker opplegg det der da, visst de mener det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har alltid lufta fra lengst unna til nærmest. aldri hatt noe problem med det, uansett merke. bare en tommelfingerregel jeg har lært meg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har alltid lufta fra lengst unna til nærmest. aldri hatt noe problem med det, uansett merke. bare en tommelfingerregel jeg har lært meg :)

Det stemmer dette, har ikke noe og si på merke, type eller noe, men er slik det praktiseres i dag..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Googlet litt, og flere steder sier at foran skal tas først på noen modeller. Pga ABS'en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har ingen betydning med tanke på at denne bilen ikke har et 1 veis bremsesystem. er kun biler med 1 veis system som skal luftes fra H.S bak og fremover ;) men for all del! det er en grei huske regel å ta det den veien :) Hilsen Møller mekaniker som skiftet bremsevæske på 3 biler i dag :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett hvordan man gjør det, så var det ikke noe luft i systemet, og pedalen siger like mye innover som før:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikkert en gåend pakning inni bremsekraft forsterkeren da ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at du ikke lufta feil da? :D hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett fett hvordan jeg luftet, for luft kom det ikke ut på noen av kaliperne:p

sikkert en gåend pakning inni bremsekraft forsterkeren da ;)

Det kan nok være, ja - jeg aner ikke:) Han får høre med Møller selv - har nok av biler å styre med ellers, jeg:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.