#1 Skrevet Oktober 12, 2010 (endret) Begynner å bli mektig lei denne bilen nå, kjenner jeg. Vel, girte til 3. gir i stad, og syns det lagde en litt rar lyd (innvendig i bilen, ikke i girkasse) og kjentes annerledes ut enn vanlig. Dytter jeg girstanga fram for å girt til 1., 3. og 5., så virker den noe løsere enn hva jeg kan huske at det har vært ellers. Grunnen ser dere på filmen HER. Kun framover det er "løst", ikke bakover som man ser på filmen. Hva har skjedd med denne LEGO-bilen nå, og hvordan ordner jeg det? Gjør ingenting annet enn at det er irriterende å måtte dytte girstange nesten inn i CD-spilleren for å gire. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 12, 2010 Var da en sykt dårlig kvalitet på den filmen. Angående girstanga så har jeg villet sjekke litt i forbindelse med foringen i bakkant først. Nr 42 på bildet. Sjekk foring og tilhørende deler. Ro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 12, 2010 Du fortsetter å få de samme problemene jeg har hatt ser jeg. Min også ble sånn etter litt frisk giring for halvannet år siden. I sommer ordnet det seg selv. Dvs problemet flyttet seg til 2. og 4. gir. Jeg har ikke følt for å bry meg nevneverdig over dette. Finner girene like lett. Det er bare vandringa på girspaken etter den gått er i gir som er forlenget. Tror du må slutte å bry deg om småfeil på disse bilene. Er det ikke bare en vinterbil a? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 12, 2010 titt under bilen og sjekk hva som er løst 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 12, 2010 Får gjøre det - tenkte bare å høre om det var et standard problem først:) Var da en sykt dårlig kvalitet på den filmen.Angående girstanga så har jeg villet sjekke litt i forbindelse med foringen i bakkant først. Nr 42 på bildet. Sjekk foring og tilhørende deler. Ro Var den så sykt dårlig at du ikke så hva det dreide seg om? Det er dessverre så bra en Nokia N96 klarte å få til i dunkel belysning. Skal sjekke. Du fortsetter å få de samme problemene jeg har hatt ser jeg. Min også ble sånn etter litt frisk giring for halvannet år siden. I sommer ordnet det seg selv. Dvs problemet flyttet seg til 2. og 4. gir. Jeg har ikke følt for å bry meg nevneverdig over dette. Finner girene like lett. Det er bare vandringa på girspaken etter den gått er i gir som er forlenget. Tror du må slutte å bry deg om småfeil på disse bilene. Er det ikke bare en vinterbil a? Problemet er at den friske giringa har ikke begynt enda en gang:p Får ta en titt under bilen dag jeg gidder. Utrolig lei av å skru biler om dagen - det det går i hele tiden omtrent. Er en vinterbil, ja, men skal jo kjøres i flere måneder enn hva sommerbilen har vært ute, så greit at ting fungerer. Litt i overkant pirkete på sånne småting, så det må gjøres noe med: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 12, 2010 Skjønnte ikke helt denne jeg... du ser vel at hele dritten har løsna i bakkant? Selve holderen til kuleleddet der må jo sitte fast, om ikke så vil man jo ikke ha en konstant avstand på de 2 vitale delene som skal jobbe mot hverandre, girstanga og girvelgeren på girkassa. Løsning: FEST DEN! Så ordner det seg nok 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 12, 2010 Det er det at "hele dritten" har løsna i bakkant som gjorde at jeg spurte om hva som måtte gjøres, ja. FESTE DEN? Ja, selvfølgelig, men hvor/hvordan gjør man dette? Så bare kjapt på det i stad før jeg parkerte bilen, så var ikke all verden jeg så med lyset som var ute da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 12, 2010 Skrue,bolt,mutter,strips,lim,jekkestropp eller rett og slett kappe ett spett til passe lengde og klemme det inn mellom taket og girmekanismen! Det er vel del 49 eller 50 som er løsnet, sitter i M8 bolter og muttrer. Temmelig enkelt å fikse om det er disse som har løsnet, noe som vel må kunne sies å være sannsynlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 12, 2010 Da blir det kjøpt spett og kappeskive i morgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 2, 2010 5 små hull og like mange selvborrende skruer ble løsningen. Så ut som de originale skruene som holdt hele girstangmekanismen hadde knukket, og at disse var sveiset fast i tunnelen, så derfor ble "løsningen" å skru hele mekanismen fast i tunnelen igjen. Måtte festes ettersom "hele dritten" løsnet, og ikke bare i bakkant, så det å gire ble en aldri så liten utfordring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 2, 2010 Må ikke være så voldsom med giringa! Det blir verdt det i funesdalen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 2, 2010 Nei, har heller ikke vært det. Det som bekymrer meg med denne Audien, at ting faller fra hverandre før man i det hele tatt har begynt å voldta bilen! Får tro det blir verdt det, ja, og at denne digre brakka av en bil faktisk går an å håndtere litt/ha det moro med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...