#1 Skrevet Oktober 13, 2010 (endret) Hei. Jeg skal skifte motorturtalsføler (veivakselføler? turtalsgiver?). Jeg har fått kjøpt inn føleren og fikk opplyst at denne er plassert i overkant av svinghjulet, skrudd inn i blokken. Det gjelder en Polo 1996 modell, 1,6 liter. Men jeg finner den ikke!! Noen som har kanskje en tegning som viser plasseringen? Kanskje noen har skiftet denne selv før? Slik ser den ihvertfall ut:) Takker for råd:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 13, 2010 Er ikke dette hallgiveren som står under fordeleren på disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 13, 2010 Er ikke dette hallgiveren som står under fordeleren på disse? hallgiver? hva er dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 13, 2010 Hallgiveren forteller ECU posisjonen på kamamslingen, sånn at den kan regulere tenningspunkt. Aner ikke om disse motorene har veivakselsensor i tillegg... Motorkode? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 14, 2010 Hallgiveren forteller ECU posisjonen på kamamslingen, sånn at den kan regulere tenningspunkt. Aner ikke om disse motorene har veivakselsensor i tillegg...Motorkode? Ja skrudde opp fordeleren igår kveld og så sensoren var tilsvarende lik den som jeg hadde fått, bare at på min var den i 2 deler. De har nok gitt meg feil sensor. Angående motorkode så var det AEA eller AEE... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...