#1 Skrevet Februar 23, 2005 Hei, jeg har defa alarm på min bil, selvmontert av tidligere eier, men trur nok han har gjort en feil for jeg klarer ikke å låse alle dørene med nøkkelen, må bruke alarmboksen, jeg klare å låse opp alle dører+bagasjerom og bensinlokk med nøkkel men ikke igjen, kun den døren jeg prøver å låse. Hva kan det være som er feil? litt irriterende hvis jeg en gang mister fjernkontrollen Noen som har enfaringer om hvor det er rimelig og bra å få montert alarm? så det blir gjort skikkelig, kunne vel kanskje trengt en ny alarm på bilen, er en del kluss med den. mvh. Kim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 23, 2005 Hvis den er hjemmemontert kan det jo være at kabelsko ikke er festet ordentlig eller at disse har irret såpass at det ikke er kontakt mer. Etterhvert som ting irrer og gnisser kan du fort oppleve at alarmen ikke fungerer bra lenger. Kabelgjennomføringer bør kanskje også sjekkes, hvis det er gnagd av isolasjon på ledninger skjer det jo mye rart med bilelektronikk. Med andre ord kosejobb foran deg med diagnose på kabling 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 23, 2005 ok, takk. Ser for meg et helvettes te arbeid nå, sorry banningen:) Hvis bilen står med alarmen på så kan den plutselig komme på å blinke en gang med blinklysa av og til, så noe må være galt en eller annen plassen, tenker jeg skal å parkere bilen i påskeferien å få demontert hele alarmen og kjøpe ny alarm og koble opp skikkelig. Gjør alt fra skratch 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 23, 2005 Gjelder problemet på passasjersiden også? Det kan være noe med sentrallåsdriveren i førerdøra hvis du får til å låse alle dører med nøkkelen fra passasjersiden. Det virker jo litt rart at alarmen skal være feilmontert om det kun er med alarmen (fjernkontrollen) det virker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 24, 2005 er på begge dører, jeg får ikke låst igjen med nøkkel på begge dører, altså sentrallåsen. jeg må bruke fjernkontrollen. får kun låst opp. alarmen er feilmontert, det er sikkert og vist. har tatt en liten sjekk. Fant som f.eks kupedetektoren var plassert på metal, som den ikke skal være fordi da vil den automatisk begynne å ule. kabelen var også nappet pga dette. Sirenen var montert feil og pekte oppover, det skal den ikke fordi da vil det samles vatn i den, som det var når jeg sjekket. skrudde også opp boksen og fant ut at brikken i den var litt svidd. var mere også men har ikke tid til å skrive mere, må på postkontoret å hente senkesettet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 24, 2005 Kan anbefale å fjerne alle kabelsko, skjøtehylser, hurtigklemmer etc. hvis slik er brukt og lodde alle koblinger i stedet. Ellers har Defa alarmene gjerne en egen styringsenhet med en egen multikontakt for sentrallåsstyring (samme boksen). Ledningene på denne multikontakten skal kobles sammen på forskjellig måte utfra biltype, årsmodell etc. Det skal finnes koblingsskjema for dette. Kan være en idé å sjekke om dette er koblet riktig. En måte å feilsøke dette på er å koble fra sentrallåsledningene som kommer fra alarmen til de originale ledningene og koble sammen de orginale ledningene slik de var før alarmen ble montert. Da bør sentrallåsen virke normalt med nøkkel. Hvis ikke ligger ikke feilen i alarmen men i det orginale sentrallåssystemet. \Atle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 24, 2005 står masse på defa.no,her: http://www.defa.com/technical_a.php3?lang=3&ndid= er veldig lurt å få satt seg inn i koblingsskjemaet til bilen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...