#1 Skrevet Oktober 14, 2010 I dag røk bolten som holder vibrasjonsdemperen og kjerra ble umulig å syre ettersom reima falt av og vil anta ingen kraft til servopumpa. Verksted hadde ikke tid til å fikse før om 3 uker så jeg må nok skfite dette selv. Noen som har en framgangsmåte hadde det hjulpet meg. Er i tidsnød nok om dagen så denne trengte jeg ikke Må jeg av med front fangeren for å komme til dette. antar at jeg også må fram med grisepikken for å få løs restenen av bolten som jeg vil tro sitter igjen i godest på motoren. Takker for all hjelp til dette... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 14, 2010 Av med frontfanger og fram med fronten. Er lett å bytte, bolten som somregel knekker pleier ikke å knekke helt inne ved blokka/godset. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 14, 2010 Ok, takker. Noen oppskrift på demontering av fanger? Eller er bolter selvforklarende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 14, 2010 På B5en er fangeren festet ved hjelp av endel skruer i hjulbuen, + 2stk lange jækler som sitter opp under bakom fangeren mitt på ca... kommer til der grøfte lysene er, om det er likkens på b6 vet jeg ikke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 15, 2010 Noen som har demontert fangeren påen B6 og har konkret framgangsmåte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 15, 2010 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=153380 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 15, 2010 Takk, hadde vel funnet den om jeg hadde "giddet" å søke. Vi gjør et forsøk over helga. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 20, 2010 Gjorde det enkelt og plukket ut den delen som dymano, servopumpe og vibrasjonsdemper er festet til. Så no er det bare å fram med grisepikken og få ut bolten som hadde knekt helt inne ved godset. Ny komplett demper med hjul er bestilt fra mekonomen som var 1/3 av prisen på møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 10, 2010 Da røyk faan meg samme delen. Kan jeg ha fått en dårlig del fra forhandler eller er det noe annet som gjør at dette skjer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 10, 2010 Røyk bolten igjen? Var det en 12.9-bolt og hvilket moment ble den tightet med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 15, 2010 Da har jeg demontert igjen. Det var en 8.8 bolt som fulgte med demperen fra mekonomen. Ble tightet med momentet som stod i anvisningen som fulgte med. Tror det var 20 eller 25 Nm. Nå viser det seg at et par av de ytterste gjengene i godset på den delen som demperen og dynamo / servopumpe sitter fast på er gått i stykker. Bolten har gått av et par mm inn i godset. Om jeg får tak på en ny 12.9 bolt. Vil de manglende gjengene skape trøbbel? Gikk fint å skru ut resten av bolten. Også et spørsmål til, viftereima skal på innsiden av den andre reima som er nedi motoren. Hvordan slakker / tar jeg av denne så jeg får viftereima på innsiden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...