B6 Skifte av Vibrasjonsdemper???

Anbefalte innlegg

I dag røk bolten som holder vibrasjonsdemperen og kjerra ble umulig å syre ettersom reima falt av og vil anta ingen kraft til servopumpa.

Verksted hadde ikke tid til å fikse før om 3 uker så jeg må nok skfite dette selv. Noen som har en framgangsmåte hadde det hjulpet meg. Er i tidsnød nok om dagen så denne trengte jeg ikke :o

Må jeg av med front fangeren for å komme til dette. antar at jeg også må fram med grisepikken for å få løs restenen av bolten som jeg vil tro sitter igjen i godest på motoren.

Takker for all hjelp til dette...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av med frontfanger og fram med fronten. Er lett å bytte, bolten som somregel knekker pleier ikke å knekke helt inne ved blokka/godset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takker. Noen oppskrift på demontering av fanger? Eller er bolter selvforklarende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På B5en er fangeren festet ved hjelp av endel skruer i hjulbuen, + 2stk lange jækler som sitter opp under bakom fangeren mitt på ca... kommer til der grøfte lysene er, om det er likkens på b6 vet jeg ikke..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har demontert fangeren påen B6 og har konkret framgangsmåte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, hadde vel funnet den om jeg hadde "giddet" å søke. Vi gjør et forsøk over helga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde det enkelt og plukket ut den delen som dymano, servopumpe og vibrasjonsdemper er festet til. Så no er det bare å fram med grisepikken og få ut bolten som hadde knekt helt inne ved godset. Ny komplett demper med hjul er bestilt fra mekonomen som var 1/3 av prisen på møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da røyk faan meg samme delen. Kan jeg ha fått en dårlig del fra forhandler eller er det noe annet som gjør at dette skjer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Røyk bolten igjen? Var det en 12.9-bolt og hvilket moment ble den tightet med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg demontert igjen. Det var en 8.8 bolt som fulgte med demperen fra mekonomen. Ble tightet med momentet som stod i anvisningen som fulgte med. Tror det var 20 eller 25 Nm.

Nå viser det seg at et par av de ytterste gjengene i godset på den delen som demperen og dynamo / servopumpe sitter fast på er gått i stykker. Bolten har gått av et par mm inn i godset. Om jeg får tak på en ny 12.9 bolt. Vil de manglende gjengene skape trøbbel? Gikk fint å skru ut resten av bolten.

Også et spørsmål til, viftereima skal på innsiden av den andre reima som er nedi motoren. Hvordan slakker / tar jeg av denne så jeg får viftereima på innsiden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.