Anbefalte innlegg

Hei, har kjøpt en Nanolotus AC rens

Lurer da på hvor intaket til resirkulasjon av lufta i cupe er. Blir spennende å se om denne rensen hjelper. Lukter sure sokker av klima anlegget.

Håper noen har et forslag hvor dette intaket er på en Sharan. Men regner med det er likt på alle vw ?

Limer inn fremgangsmåte:

I bruk:

Nanolotus sin AC rens er veldig enkel i bruk, man tar ut kupefilterer hvis man har dette, og finner ut hvor bilen tar inn luft når man bruker luft resirkulering funksjonen på bilen slik at bilen bare bruker luften som er i kupeen. Så setter man boksen under, og presser utløseren helt ned slik at den går i lås, og lar deretter boksen tømme seg selv. Det anbefales å ikke sitte i bilen under denne prosessen.

Anbefaler å lese bruksanvisningen som står på boksen før bruk, for helt nøyaktig prosedyre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stort sett er slike resirk inntak i fotrommet på passasjersiden mot midtkonsoll:) vag anbefaler å gasse fra utsiden nå om dagen, da drepes bakteriene som lukter før resirk spjeldet også:) Men viktigst... skru av AC.. Ellers kondenserer gassen når den treffer fordamper som er kald og rensevirkningen blir svært dårlig:) Anbefales middels viftehastighet og en temp instilling på ca 22 grader for å få renset alle kanaler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, men hvilket inntak tenker du på utvendig? Kan jo gjøre dette i 2 omganger. innvendig og utvendig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal rense klima på min 99 Golf.

Kjøpte noe rense-spray på Biltema, noen som har erfaringer med denne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stort sett rett under frontruta i motorrom på passasjersiden:) Ja man kan gjøre begge deler. Men det er ikke noen steder innvendig bruk tar som ikke utvendig også tar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte noe rense-spray på Biltema, noen som har erfaringer med denne?[/quote

gjorde det på en golf jeg hadde 2000tdi. Sprutet midlet i luftfilerboksen og lot bilen stå å gå i ca 1 time med klima på full guffe,les på flaska hva de anbefaler... funket meget det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om den biltema rensen er bra.

Kjøpte Nanolotus AC rens etter at den fikk toppscore på en test.

339.- for en flaske inklusive frakt

En liten artikel her ang det jeg kjøpte.''

http://www.bsbildeler.no/?pno=171192

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor kjøpte du den,

så det nå.. øyene var i veien....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve å komme med en tilbakemelding, etter at rensingen er gjort.

Men det virker som dette stoffet skal være bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte noe rense-spray på Biltema, noen som har erfaringer med denne?

Jepp, har brukt den, og den funket glimrende.

Koster 89,- eller noe slikt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kupé-/pollenfilteret sitter veldig knotete til på Sharan.

Det sitter "bak" og under frontruta helt til høyre på bilen. Du må demontere vannkassa som er skrudd, og dra den fremover. For å få gjort dette, må du også flytte på litt andre ting rundt omkring i motorrommet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gjøre det på en Passat 3BG 04 mod?

Ikke noe lukt på min, men kan vell være greit å rense i ny og ne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På passasjersiden under det svarte dekselet i motorrom sitter filteret. Bare å vippe ut, ihvertfall på Passaten min.

Jeg renser en gang i året og bytter kupèfilter 2 ganger i året..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På passasjersiden under det svarte dekselet i motorrom sitter filteret. Bare å vippe ut, ihvertfall på Passaten min.

Jeg renser en gang i året og bytter kupèfilter 2 ganger i året..

takk takk :)

Men hvordan renser du det? Bare fjerner kupéfilteret og sprayer inn? Så setter du på vifta på ECON og lar den stå litt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fulgt bruksanvisningen til NL sin AC rens, men har kjøpt Wurth Evapomat nå, altså rensemaskin for AC anlegg, så skal følge Frilseth sitt tips nå, hamstret ihvertfall opp med nye kupèfiltre her om dagen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fulgt bruksanvisningen til NL sin AC rens, men har kjøpt Wurth Evapomat nå, altså rensemaskin for AC anlegg, så skal følge Frilseth sitt tips nå, hamstret ihvertfall opp med nye kupèfiltre her om dagen :)

var wurth spray rens sin jeg tenkte å gå for.. da den koster så og si ingen ting og de pleier å ha skikkelige ting..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har ikke jeg noen erfaring med, så den vil jeg ikke uttale meg om, men Evapomaten er kanon :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har ikke jeg noen erfaring med, så den vil jeg ikke uttale meg om, men Evapomaten er kanon :)

men det er en Maskin? Koster den vill ledene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Maskin, villende er det vel ca 5k minnes jeg å huske: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Maskin, villende er det vel ca 5k minnes jeg å huske: klø :

såpass! Da blir det litt drøyt for å bruke til min private bil.. :)

Blir vel å prøve sprayene fra wurth isteden da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.