Anbefalte innlegg

Jeg prøvde, men diffen datt litt i deler når jeg skrudde den av, så fikk ikke drevene på sin riktige plass. Prøvde mye og gjorde alt etter hva som skal gjøres. Men funka ikke, men det har med at drevene ikke ble satt helt riktig på plass igjen. Jeg endte opp med at jeg fikk senterdiff sperre istedenfor, egentlig helt konge nå på vinteren:) Men skal se om jeg får tak i en diff ekstra, så skal jeg få gjort dette riktig, men funker nok bra etter hva jeg har hørt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten så var diffen min lik den på tråden på audizine, og ikke den siste tråden, så det finnes forskjellige differ.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det egentlig som blir gjort her?

Blir det satt inn friksjonsplater i stede for rullelager slik at den vil gripe eksta bak i tillegg til det torsendiffen sender av kraft bak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytter de skivene med de nållagerene. Helt hvordan det fungerer kan jeg ikke si. Men tror at de har større friksjon å dermed ikke lar drevene gå like mye rundt inne i diffen så mere kraft kommer bakover. Men det gjelder hovedsakelig ved sving, og antagelig akselerasjon. Blir ikke 60/40 deling. Men torsendiffen sender opp til 80% av kreftene bakover ved sving.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke disse skivene bli slitt og dermed gi mindre og mindre friksjon og genere spon?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må ærlig si at jeg ikke aner hva som skjer med tid. Ikke får jeg sjekket enda heller siden jeg har sperre nå. Men var hvertfall mye spon på magneten i diffen fra før. Ingen som har en diff å donere så jeg kan eksprimentere da? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer facelift diff (med "hus") på pre-facelift girkasse?

Edit: Svaret er ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg gjort denne modden. Ikke så vanskelig operasjon egentlig. Jeg var nøye med å merke drevene inne i diffen.

Ble litt mere tailhappy ved leking og slikt. Altå mer "bakhjulstrekker" enn før.

Ellers så er det ikke noe spesielt merkbart ved vanlig kjøring :)

DSC00647.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.