Hvilke halogenpærer gir best lys?

Anbefalte innlegg

Etter å ha gått fra Xenon i fjærnlys til halogen, føler jeg behovet for å oppgradere lysene i bilen litt.. Trenger HB3 pærer til fjærnlys og H7 til tåkelysene. I nærlysene er det orginal xenon.

Er ikke så keen på å sette inn xenon i denne da det visstnok lett lager problemer for annen elektronikk i bilen.

Bilen er en BMW e39.

På forhånd takk!

-Anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg anbefaller osram nightbreaker.

dei gir ikkje fult så gult lys som vanlige pærer. litt av glasset er lyseblått. men ikkje som xenon lys.

eg har brukt høen pærer, billige xenon look pærer og vanlige pærer, og eg havna på osram sine.

koster litt men bestiller du dei fra ebay så betaler man bare halvparten. eg fekk 4 pærer for under 300kr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte Osram Nightbreaker i S4'n før jeg satte inn HID... Var ganske fornøyd, men ville gjerne høre andres erfaringer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg anbefaller osram nightbreaker.

dei gir ikkje fult så gult lys som vanlige pærer. litt av glasset er lyseblått. men ikkje som xenon lys.

eg har brukt høen pærer, billige xenon look pærer og vanlige pærer, og eg havna på osram sine.

koster litt men bestiller du dei fra ebay så betaler man bare halvparten. eg fekk 4 pærer for under 300kr.

X2

Faktisk stor forskjell på disse kontra standard pærer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes nigthbreaker har fungert veldig bra, men har slitt med kort levetid på pærene. Har hatt 2 sett og begge har holdt i 9-12 mnd noe jeg syntes er latterlig kort for en så dyr pære.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke ut som Osram produserer Nightbreaker i HB3... :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Philips Xtreme Power kom best ut i en test jeg leste i vinter, tett fulgt av Osram Nightbreaker og Silverstar :)

Jeg har har førstnevnte i alle lykter og kan ikke si meg annet enn fornøyd :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal prøve Nightbraker nå, kan jo ta et før og etter-bilde. :)

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha gått fra Xenon i fjærnlys til halogen, føler jeg behovet for å oppgradere lysene i bilen litt.. Trenger HB3 pærer til fjærnlys og H7 til tåkelysene. I nærlysene er det orginal xenon.

Er ikke så keen på å sette inn xenon i denne da det visstnok lett lager problemer for annen elektronikk i bilen.

Bilen er en BMW e39.

På forhånd takk!

-Anders

Dette fungerte bra for meg:

CIMG0826.jpg?t=1287224275

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd Osram Nightbreaker, men bruker selv disse Rally-pærene fra Osram. De har vel noe mer W enn hva som er lovlig, men jeg fikk et helt nytt lys i B4'n med det og originale reflektorer. Når jeg i tillegg byttet til nye lamper foran ble det som natt og dag. Er veldig fornøyd, hatt dem montert i rundt 2 år nå å det er ingen tegn på at reflektorene har tatt skade av disse.

Mener jeg betalte rundt 100kr pr pære på Mekonomen.

Har ikke noen eske foran meg med spesifikasjoner men mener det var 65W..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

yes, osram nightbreaker er best synnes jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan fikse et bilde av nightbreaker? dvs av lyset, ikke pæra. :P

Har akkurat kjøpt 2 par h7 nå, ene nærlyset på passaten takket for seg i dag. 333,- inkl frakt for 2 sett. Grei pris?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan fikse et bilde av nightbreaker? dvs av lyset, ikke pæra. :P

Har akkurat kjøpt 2 par h7 nå, ene nærlyset på passaten takket for seg i dag. 333,- inkl frakt for 2 sett. Grei pris?

Tar denne opp igjen, og siterer meg selv. Det er nå i underkant av 1 år siden jeg satte inn 4x nightbreaker i Passaten. Har for det meste kjørt med park + grøftelys, så nightbreakerene er i grunn ikke mye brukt. Nå er den ene gåen, så da ble det kjøpt noen PHILIPS pærer (men tror jeg har bestillt feil.... : bh :)

Godt lys i nightbreakerene, men lav levetid?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

snakket med leverandør og det er vist en ny type nightbreaker nå. heter det samme men skal være betydelig lenger levetid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det nok strøm til pærene da? pærens levetid blir drastisk redusert om voltstyrken er for lav/høy :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg har nightbreaker i nærlysa og har vel hatt dei samme pærane i litt over 2 år. så kan være du har vert uheldig med pæra!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

299,- for Nighebreaker H7 på Torshov. Blir et par slik ettesom fruen klager på dårlig lys i B6èn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg hadde A3 uten original xenon brukte jeg Osram Nightbreaker til både nær- og fjernlys, var meget fornøyd.

27c2238928551a42f1c39fd9bdebaef3.jpg

osram-nightbreaker-vs-standard.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

299,- for Nighebreaker H7 på Torshov. Blir et par slik ettesom fruen klager på dårlig lys i B6èn.

Eller så kan det anbefales å handle fra ebay.co.uk, der får man et sett til 200kr er det vel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.