Montering av coilovers Passat 3bg 4-Motion

Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter og klør i fingrene etter og få på coilovers på bilen.

Noen som har noen gode tips til demontering osv til denne jobben.

Har aldri gjort dette selv, så gode tips og triks mottas med takk: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bak vet jeg ikke siden jeg kun har montert på fwd. Men foran kan det gjøres veldig enkelt. Først løsner du demperen i bunn, så åpner du panseret, tar av dekselet over batteriet og hjernen. der ser du to stk plast propper som er lokalisert over demperen på hver side. pirk ut disse og du vil finne to stk muttere du skal skru ut. etter dette er gjort er demperen løs og du er klar til å montere coiloversene:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bak vet jeg ikke siden jeg kun har montert på fwd. Men foran kan det gjøres veldig enkelt. Først løsner du demperen i bunn, så åpner du panseret, tar av dekselet over batteriet og hjernen. der ser du to stk plast propper som er lokalisert over demperen på hver side. pirk ut disse og du vil finne to stk muttere du skal skru ut. etter dette er gjort er demperen løs og du er klar til å montere coiloversene:)

De øverste bærearmene må de også løsnes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke hvis de to boltene som beskrevet over sitter riktig, sitter de rett under så slipper du, hvis ikke så må du ta de ut. Husk da og sett fjørbeina slik at du bare trenger og skru ut de to skruene neste gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke hvis de to boltene som beskrevet over sitter riktig, sitter de rett under så slipper du, hvis ikke så må du ta de ut. Husk da og sett fjørbeina slik at du bare trenger og skru ut de to skruene neste gang.

ah, takk for svar:)

Er det mulig og få ut demper uten og ta av bærearmene der også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke ser de to skruene når du tar ut de to plastproppene, da må du ta de andre tre boltene som er rundt. Og de sitter fast i samme plata som bærearmene. Hos meg så satt det riktig på ene siden bare.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de to mutterene på toppen (13mm) sitter mest sannsynlig under de to proppene på dempertårnet.. Er en bolt i bunnen av fjærbeinet som er 18mm. Veldig enkelt å få av på denne bilen.. Snakker om forran nå. Vet ikke bak da for jeg har bare skrudd på fwd..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke ser de to skruene når du tar ut de to plastproppene, da må du ta de andre tre boltene som er rundt. Og de sitter fast i samme plata som bærearmene. Hos meg så satt det riktig på ene siden bare.

Får satse på det går lett av.

Blir det nesten det samme når det gjelder bak?

Løsne bolten i bunn og de 2 oppe i hjulbuen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de to mutterene på toppen (13mm) sitter mest sannsynlig under de to proppene på dempertårnet.. Er en bolt i bunnen av fjærbeinet som er 18mm. Veldig enkelt å få av på denne bilen.. Snakker om forran nå. Vet ikke bak da for jeg har bare skrudd på fwd..

Takk folkens: vinke :

Framme har jeg fått veldig gode tips om av dere til nå:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak så løsnet jeg øverste bærearm i front mot navet og de 2 nederste løsnet jeg bakerst(inn mot eksospotta) så får du presset bærearmen såpass ned at du får løftet ut demperen(når den er løsnet i bunn og de 2 festene på fjærbeinslageretsom går inn i karroseriet)..

Klødde meg litt i hodet når jeg skulle bytte bak på enklest mulig måte uten å ha lest noe om det..

Men med denne måten gikk det veldig kjapt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.