Anbefalte innlegg

Har hatt bilen på EU kontroll nå, fikk nesten bakoversveis når jeg fikk resualtatet.

Men jeg lurer på om noen av dere kan hjelpe meg med å finne pris på deler/delenr

2'er feil:

1.1.2 Parkbremsbetj. defekt mekanisk (brekket bremser men holdes ikke oppe)

1.1.10 Farige sprekker i bremseslange (h/v side foran og indre slanger bak h/v side)

2.3 stor slitasje i ytre endeladd (h/s)

4.1 Fjernlys virker ikke

4.3 parkeringslys- defekter

5.4 Stor slakk i foringer foran (ytre v/s)

1'er feil:

5.1 Foraksel- defekte drivaksjelmansj(indre og ytre v/s foran)

5.8 Stor slakk i hjullager (h/s bak)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke bare å stikke på nærmeste Møller, Mekonomen, Bilextra etc

Dette er jo helt vanlige deler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle gjerne gjort det, men vi har da ikke sånne ekslusiviteter her oppe :)

Vi har Shell, Esso og Statoil :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle gjerne gjort det, men vi har da ikke sånne ekslusiviteter her oppe :)

Vi har Shell, Esso og Statoil :D

Jeg har bodd i Kirkenes og dere har iallefall Møller der.

Er garantert bilrekvesita og få kjøpt der også...

Bil & Dekk service på Hesseng feks. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du tenker på VW, så er det en av de få sjappene jeg unngår så ofte jeg kan pga det ikke finnes fagfolk der, kun lærlinger og gamlinger som har jobba i kiosk i 40år.

Bil og Dekk service selger ikke bildeler.

Men har funnet fram til de fleste delenummrene, jeg trenger skal bare skifte til vinterdekk først så er det ned på jobb for å dobbelsjekke at det er rette deler:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trudde 1er feila dine også var 2er feil eg:

Foraksel- defekte drivaksjelmansj(indre og ytre v/s foran)

5.8 Stor slakk i hjullager (h/s bak) va

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står oppført som 1er feil men skal jo fikse de også :) Tror også 4.3 parkeringslys- defekter egentlig er en 1er

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drivakslemansjett er ikke 2'er feil. Tror begrunnelsen er at det ikke er direkte trafikkfarlig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drivakslemansjett er ikke 2'er feil. Tror begrunnelsen er at det ikke er direkte trafikkfarlig

2'er feil på Eu-kontrollen som merkeverksted tok på Ford'en til kjerringa faktisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor mange timer et verksted bruker på å skifte bremseslanger foran og bak, ytre endeledd høyre side, drivakselmansjett foran venstre, stabilisator foringer venstre foran og hjulager bak høyre side(burde vel skifte begge?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor mange timer et verksted bruker på å skifte bremseslanger foran og bak, ytre endeledd høyre side, drivakselmansjett foran venstre, stabilisator foringer venstre foran og hjulager bak høyre side(burde vel skifte begge?)

Avhengig av verksted, men ikke mer enn 3-4 timer pluss eventuell lufting av bremser.

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avhengig av verksted, men ikke mer enn 3-4 timer pluss eventuell lufting av bremser.

Fabian

Helt enig med avhengig av verksted, men ikke mer en 3-4 timer?? husk også hjulager bytte bak (begge sider) er med på lista da. Går vel fort litt mer tid da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig med avhengig av verksted, men ikke mer en 3-4 timer?? husk også hjulager bytte bak (begge sider) er med på lista da. Går vel fort litt mer tid da?

Tja. Nå vet ikke jeg hvordan bil dette er da, men en 318is vi byttet nesten det samme som her på tok ikke mer enn 3,5 time pluss lufting og hjulstillingskontroll, da vi også byttet camberbolter bak. Da var vi riktignok to mann på bilen, vet ikke hvor mange som skal jobbe på bilen det er snakk om.

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja. Nå vet ikke jeg hvordan bil dette er da, men en 318is vi byttet nesten det samme som her på tok ikke mer enn 3,5 time pluss lufting og hjulstillingskontroll, da vi også byttet camberbolter bak. Da var vi riktignok to mann på bilen, vet ikke hvor mange som skal jobbe på bilen det er snakk om.

Fabian

2 mann i 3,5 time blir 7 timer det vettu. Er det kundene betaler for.

Dessuten bytta dere vel ikke drivaksel mansjett foran på en 318 is ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk tilbud på 14200 på møller inkl deler, 10000 på saamimotor (finland)

Deler skaffer jeg selv for 2400.

Har en kompis som er ganske flink å skru så han klarer vel dette?

Og er det noe vits å bytte begge hjullagrene bak da jeg bytta på ene siden for 1.5 år siden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk tilbud på 14200 på møller inkl deler, 10000 på saamimotor (finland)

Deler skaffer jeg selv for 2400.

Har en kompis som er ganske flink å skru så han klarer vel dette?

Og er det noe vits å bytte begge hjullagrene bak da jeg bytta på ene siden for 1.5 år siden?

Niks;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.