Anbefalte innlegg

Hvordan ser jeg forskjell på en 1.6 GTI og en 1.8GTI motor??

Har en mistanke om at det sitter 1.6 GTI i den delebilen min.

Hvor mye kan jeg med enkle grep klare å ta ut av en 1.6 GTI motor. (denne motoren er overhalt, vurderer å bruke denne da)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På baksiden (mot torpedoveggen) av blokka står det et volumtall, 1.8 f.eks, men jeg har hørt at det ikke nødvendigvis stemmer med det faktiske volumet på motoren.

 

Spjeld og varmgansregulator fra en femmer motor, kam, plansliping, grenrør/eksos. Vanlige modifikasjoner som ikke koster allverdens. Eksos delen kan kanskje bli litt dyr. Tipper man kan få rundt 140hk, alt ettersom hvor mange my man sliper og hvor kvass kammen er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk motorkoden på motoren du lurer på, koden står stemplet inn i blokka, på en planet flate like under tennplugg 2 & 3.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ser jeg forskjell på en 1.6 GTI og en 1.8GTI motor??

Har en mistanke om at det sitter 1.6 GTI i den delebilen min.

Hvor mye kan jeg med enkle grep klare å ta ut av en 1.6 GTI motor. (denne motoren er overhalt, vurderer å bruke denne da)

1.6GTI fra golf 1 GTI har annet vannuttak på toppen enn 1.8 GTI`en

står "skrått" ut mot radiatoren

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.6GTI fra golf 1 GTI har annet vannuttak på toppen enn 1.8 GTI`en

står "skrått" ut mot radiatoren

 

Da er det en 1.6 jeg har. greit å vite når jeg skal gå på den. :)

Hvilke grep kan jeg gjøre med en slik motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.