hvor store skiver til rs2 caliptere

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på hvor store skiver man kan kjøre på rs2 caliptere, har dette på hånd nå men vil vite hvor store skiver jeg kan bruke på disse,

 

Og hvor for jeg de skivene i fra, alså hva slags bil, dette skal brukes på s2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hjelpen.

 

Men prata faktisk med frode jørgensen nå nettopp og han sa at man kunne bruke rs2 calipterne opp til 340 skiver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tor Olav: var innom autotuning her om dagen å da hadde han noen brembo skiver i alle str som var uten nav. ettersom jeg forstod da var det bare å få tak i et nav med riktig innpress og lage ny bolt sirkel! og dette er kvalitets skiver.

 

siden du har fått svar så stiler jeg bare ett spm noe i samme gata. er RS2 caliperne og 996 caliperne det samme? altså kan man bruke samme braketter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

siden du har fått svar så stiler jeg bare ett spm noe i samme gata. er RS2 caliperne og 996 caliperne det samme? altså kan man bruke samme braketter?

Tar forbehold det jeg sier nå: Men jeg mener 17" RS2 og 996 blir kalt for 'Big Reds' og skal vel være samme caliper.

 

Vet 16" og 17" RS2 caliper bruker samme adapter til RS2/S2 fjærbein. Så jeg antar at du kan bruke samme adapter på flere porsche calipere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hjelpen.

 

Men prata faktisk med frode jørgensen nå nettopp og han sa at man kunne bruke rs2 calipterne opp til 340 skiver.

 

hmmm. Dette må jeg få kontroll-målt på min bil når jeg for det montert ferdig engang. Det er vel ikke noe vits i større skiver enn det klossene kan dekke, så det hjeper ikke å bare 'distansere' caliperen utover. Men det skal bli intressant å "måle"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar forbehold det jeg sier nå: Men jeg mener 17" RS2 og 996 blir kalt for 'Big Reds' og skal vel være samme caliper.

 

Vet 16" og 17" RS2 caliper bruker samme adapter til RS2/S2 fjærbein. Så jeg antar at du kan bruke samme adapter på flere porsche calipere

Sendte endel mail om dette til USA og Tyskland,svaret var at 911 turbo,993 twinturbo og 996 turbo hadde samme som de fleste kaller "big red".Dog ser jeg at 996 turbo har et litt annet utseende på sin calipper enn de eldre versjonene,men var lik bortsett fra det.Er vel en og annen Porsche fantast som vet dette bedre kanskje :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm. Dette må jeg få kontroll-målt på min bil når jeg for det montert ferdig engang. Det er vel ikke noe vits i større skiver enn det klossene kan dekke, så det hjeper ikke å bare 'distansere' caliperen utover. Men det skal bli intressant å "måle"

 

det hjelper jo, har sett flere som har gjort dette.

 

det er ikke bare arealet av klossene i inngrepe på skiva som teller, også hvor langt fra senter de "jobber" du vet.. kraft x arm :)

 

om du ser på flere av de skikkli gromme bremsene, de har nav som er skrudd på selve skiva der ser du jo at bremseskiva er ganske smal i forhold til diam på skive.

ja klønete forklart men

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

selv vurderer jeg og gå for en s6 skiver eller noen 340mm mb skiver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.